Aviseringar
Rensa alla

Smådjursutställning i Malmö (SSV)


Ämnesstartare

Geigerzähler:

Fint att det uppskattas av någon i alla fall, tror de flesta i min omgivning (som ej är djurnördar själv) tycker att jag är ganska jobbig som konstant pratar om djur.

Men jag är djurnörd. Det jag skulle vilja mest är att hitta en tjej och öppna en jättemysigt farm där vi kan ha massa djur, typ alpacor och katter och bäbisgetter och sånt. Kan försörja mig på att skriva och sånt, för jag pallar inte med att käka djuren som jag myser med[sad]


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

Ja, herregud. Vad hade du tänkt dig för ras? Jag har haft både hermeliner (kring 1kg) och dvärgvädurar (kring 2kg) med katter utan några problem. Men en större ras kanske är bättre om katten är väldigt på.

(Hade mer problem med att kaninen skulle jucka på katterna konstant)

Rekommenderar dock en hane, blir det problem med juckande och liknande så är de billiga att kastrera och det är ett föga lätt ingrepp, kaniner är ju djur som man inte gärna söver hur som helst. Dessutom är hanar lite mer stabila i temperamentet, honor kan ju bli lite koko när de brunstar.

Det låter riktigt bra det, får ta och anpassa bara så att de inte kan komma åt att tugga på sladdarna till alla mina saker i huset. Skulle dock vara ganska roande att se kaninen börja humpa på katten som finns här, men lyckligtvis så går den nästan aldrig in till mig till att börja med. [rolleyes]

Hur nödvändigt är det med kastrering förresten?

Geigerzähler:

[no-no] Jag har fått flera män att förstå tjusningen med kaniner till den grad att de skaffat sina egna.

Hur då, har du lurat hem dem till dig och fått dem att mata kaninerna dina som sedan charmade byxorna av killarna? [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Men jag är djurnörd. Det jag skulle vilja mest är att hitta en tjej och öppna en jättemysigt farm där vi kan ha massa djur, typ alpacor och katter och bäbisgetter och sånt. Kan försörja mig på att skriva och sånt, för jag pallar inte med att käka djuren som jag myser med[sad]

aww mawnsi du vet vägen till mitt hjärta du


   
SvaraCitera

Mawns:

Men jag är djurnörd. Det jag skulle vilja mest är att hitta en tjej och öppna en jättemysigt farm där vi kan ha massa djur, typ alpacor och katter och bäbisgetter och sånt. Kan försörja mig på att skriva och sånt, för jag pallar inte med att käka djuren som jag myser med[sad]

Alpacor?

Enormt farliga djur det, äter själar och dylikt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Beundrar hur du klarar av allt. Verkligen. Sjukt mycket bajs att städa upp! Och mata. Och allt annat.


   
SvaraCitera

Typ som att vara bonde nästan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

aww mawnsi du vet vägen till mitt hjärta du

I mitt hjärta finns bara alpacor och katter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

I mitt hjärta finns bara alpacor och katter

kan vara din alpaca


   
SvaraCitera

Mawns:

I mitt hjärta finns bara alpacor och katter

Andra djur då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Homunculi:

Andra djur då?

Inkluderade alla andra djur när jag skrev det. Dom ligger där någonstans mellan alpacakärleken och kattkärleken.

Fiskar har jag inte mycket till övers iofs.


   
SvaraCitera

Mawns:

Inkluderade alla andra djur när jag skrev det. Dom ligger där någonstans mellan alpacakärleken och kattkärleken.

Fiskar har jag inte mycket till övers iofs.

Men då människor är djur så gillar du dem också. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Men jag är djurnörd. Det jag skulle vilja mest är att hitta en tjej och öppna en jättemysigt farm där vi kan ha massa djur, typ alpacor och katter och bäbisgetter och sånt. Kan försörja mig på att skriva och sånt, för jag pallar inte med att käka djuren som jag myser med

Ah, jag och min pojkvän hanar nog ute på Orust inom en snar framtid. Då ska vi ha får, lantrashöns, lantrasankor, angorakaniner o.s.v. [bigsmile] Jag är ju stört händig när det kommer till att arbeta med ull, spinna garn på både får- och angoraull samt sticka. [y]

Homunculi:

får ta och anpassa bara så att de inte kan komma åt att tugga på sladdarna till alla mina saker i huset.

Ja, det är viktigt!

Homunculi:

Hur nödvändigt är det med kastrering förresten?

Om man ej ska avla så bör man ju kastrera, hanar tenderar ju att skvätta kiss (jag har haft tur med min dock!) och honor får ju lätt inflammationer i livmodern.

Går på ca 500kr att kastrera en hankanin om man går till en privatklinik (ca 800kr på djursjukhus, men där har de bättre narkosgrejer), honor får man nästan alltid ta till djursjukhus för kastration och då brukar det gå på mellan 1500kr och 2000kr.

Homunculi:

Hur då, har du lurat hem dem till dig och fått dem att mata kaninerna dina som sedan charmade byxorna av killarna?

Nästan så ja! [blush]

isola:

Beundrar hur du klarar av allt. Verkligen. Sjukt mycket bajs att städa upp! Och mata. Och allt annat.

Awh [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Ah, jag och min pojkvän hanar nog ute på Orust inom en snar framtid. Då ska vi ha får, lantrashöns, lantrasankor, angorakaniner o.s.v. Jag är ju stört händig när det kommer till att arbeta med ull, spinna garn på både får- och angoraull samt sticka.

Mår dåligt när jag tänker på att vissa hittar flickvänner som du.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Mår dåligt när jag tänker på att vissa hittar flickvänner som du.

[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sitter på utställningen nu, är trevligt!


   
SvaraCitera