Aviseringar
Rensa alla

Smädelser mot tiden


Ämnesstartare

Fantastiskt:

Men då är det ju över.. är det inte lite jobbig tanke?
(Jag tycker nog inte det ioförsig.. eller ja.. till 20% kanske)

Du har bestämt dig för en sak för att du inte orkar tänka på det..
= Lat..
Eller kanske rädd? Shockerad

Skulle jag vara rädd för livet efter detta?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Draug:
tiden existerar egentligen inte det är en illusion människan skapat.

detta gäller precis allting vi känner till

tröttaste klyschan ever att applicera d på tid som om det var något särskilt. visar bara att du inte fattar det andra.


   
SvaraCitera

FNÖ:

Skulle jag vara rädd för livet efter detta?

Du är rädd för att tappa den tryggheten det innebär att tänka smalt..
Ifall du skulle ifrågasätta ifall det kanske finns liv efter detta..

FAN  VET JAG


   
SvaraCitera
mynona

Fantastiskt:

Aa fattar. Läste ditt inlägg i hur mår du tråden också. Bra skrivet!
Mer än så vet jag inte vad jag ska säga om det..

De stunder man ska säga en kompis/kollegas/familjemedlems namn men inser att man totalt glömt bort det. Vilket är helt orimligt, för man använder namnet typ varje dag. Och frustrerat försöker man lista ut vad namnet är.
Den känslan (förnimmelse till fysisk känsla i hjärnan typ) känner jag ofta när jag ska uttrycka mig i ett ämne. 
Ibland försöker man ändå. Och då blir det ofta flum.. 

(skenade iväg på nått annat här.. men det passade in 😀 )

Du behöver inte säga något! Jag tycker sällan att det finns någonting att säga. Det finns aldrig någon som har någonting att säga vid sådana tillfällen, men det är förstås inte lika illa som när de faktiskt säger något, eftersom det då handlar om "patetiskt gnäll" och dylikt. Jag tycker det är normalt att känna fruktan inför döden, därför att de allra flesta människor tycker om att leva =) Och det finns så oerhört mycket fint med att leva. Att jag själv inte får ut något av det innebär inte att jag inte kan se att det finns det för andra. Ja, jag förstår hur du menar, jag brukar se det som en tanke man har men inte har språket att utrycka: man har förståelsen, men inte utrycket av förståelsen. Huvudsaken är trots allt att man förstår!


   
SvaraCitera
Draug

mpt:hv: detta gäller precis allting vi känner till

tröttaste klyschan ever där

men tiden känner vi inte till allt om på långa vägar, vi kan inte ens uppfatta tiden rätt med våra slöa människohjärnor 100 år kan gå på en sekund, men vi uppfattar det inte vi är bunda till vår materialistiska kropp och värd, begränsade tills själen inser sanningen om tid och rum.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Draug:

men tiden känner vi inte till allt om på långa vägar, vi kan inte ens uppfatta tiden rätt med våra slöa människohjärnor 100 år kan gå på en sekund, men vi uppfattar det inte vi är bunda till vår materialistiska kropp och värd, begränsade tills själen inser sanningen om tid och rum.

men d är samma med allt är du full lr


   
SvaraCitera
Draug

mpt:hv: att applicera d på tid som om det var något särskilt. visar bara att du inte fattar det andra.

inte fattar vad det andra?? fan snackar du om. Skriver vad jag tror och tänker bara är inte ute efter att fatta vad du nu syftar på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Draug:

inte fattar vad det andra?? fan snackar du om. Skriver vad jag tror och tänker bara är inte ute efter att fatta vad du nu syftar på.

allt är illusioner inte bara tiden

typisk entry level hipstergrej att säga att TiDeN äR iLLusiOn 


   
SvaraCitera
Draug

mpt:hv: men d är samma med allt är du full lr

vaddå samma med allt? vad vet du om det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Draug:

vaddå samma med allt? vad vet du om det?

vad vet du om tiden då


   
SvaraCitera
Draug

mpt:hv: allt är illusioner inte bara tiden

typisk entry level hipstergrej att säga att TiDeN äR iLLusiOn

jag skrev att tiden är en illusion. Till viss del livet också men allt är inte illusioner.

ok


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Draug:

jag skrev att tiden är en illusion. Till viss del livet också men allt är inte illusioner.

ok

säg nåt som ej är


   
SvaraCitera
Draug

mpt:hv: vad vet du om tiden då

vet ingenting säkert till 100% det gör ingen som är i livet. Har bara mina egna teorier. Sanningen och insikten om tiden kommer säkert visa sig på ett annat plan lr i en annan form av medvetande.


   
SvaraCitera
Draug

mpt:hv: säg nåt som ej är

du är ej här en illusion förmodligen sänd från en annan dimension för att hemsöka jorden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Draug:

vet ingenting säkert till 100% det gör ingen som är i livet. Har bara mina egna teorier. Sanningen och insikten om tiden kommer säkert visa sig på ett annat plan lr i en annan form av medvetande.

varför kan folk inte bara säga "oj då jag hade fel" nån gång istället för o snacka massa strunt o tro de lyckas distrahera


   
SvaraCitera