Aviseringar
Rensa alla

Smaken av cannabissmör


Ämnesstartare

Så häromveckan gjorde jag cannabissmör för första gången. Jag blev lite nojjig att det inte skulle funka, men smöret blev riktigt bra. I alla fall, jag har kommit fram till att jag gillar smaken av cannabissmör trots att jag har hört så mycket om hur vidrigt det smakar och alla påminnelser om hur man får bort smaken.
Så min fråga till er som provat: tycker ni om smaken eller inte? Jag har inte provat att baka något med det än. Är smaken annorlunda i bakverk än om man bara blandar ner en klick i maten?

Obs! Det här är inte en drogdebatt, jag vill bara veta vad som tycks om själva smaken. Alltså inte hurvida det är eller borde vara lagligt och inte om recept, effekter eller hälsoeffekter. [smile]


   
Citera
Ämnesstartare

Kan kanske vara värt att tillägga att jag gjorde mitt smör med vattenmetoden, så mitt smör är inte speciellt bittert. [crazy]


   
SvaraCitera

"Berusa er inte med vin, sådant leder till ett liv i laster. Låt er i stället uppfyllas av Anden, så att ni talar till varandra med psalmer, hymner och andliga sånger, och sjunger och spelar för Herren i era hjärtan." Ef 5:18-19

[wink]


   
SvaraCitera

har aldrig gjort, blir för dyrt att äta det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Ef 5:18-19

Vad var Jesus första mirakel? Dessutom är det inte vin jag berusar mig på. ^^

Jungman Jansson:

har aldrig gjort, blir för dyrt att äta det

Jag ser det mera som en investering. Visst det är dyrt att köpa sånna mängder på en och samma gång, men effekten håller ju i längre än om man röker det. Jag hade lite mer än en matsked i maten igårkväll och jag var hög i över sju timmar. [y] Så du har aldrig smakat cannabissmör?


   
SvaraCitera

Venfort:

Vad var Jesus första mirakel? Dessutom är det inte vin jag berusar mig på. ^^

hahahahahaha, jag kan inte förstå mig på dig...


   
SvaraCitera

Venfort:

Visst det är dyrt att köpa sånna mängder på en och samma gång

Är väl inte så dyrt på det viset, mer att det går åt så mycket mer än om man röker det.

Venfort:

Så du har aldrig smakat cannabissmör?

Nepp


   
SvaraCitera
höna

har aldri provat haha
men du kan säkert göra goda haschbrowniez[cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

hahahahahaha, jag kan inte förstå mig på dig...

Likewise. [y]

Jungman Jansson:

Är väl inte så dyrt på det viset, mer att det går åt så mycket mer än om man röker det.

Jag håller inte med, men fair enough. [crazy]

Jungman Jansson:

Nepp

[n]

höna:

har aldri provat haha
men du kan säkert göra goda haschbrowniez[cool]

I'm gonna be makin' some cupcakes. [bigsmile]


   
SvaraCitera

Venfort:

Likewise.

För att jag inte ser sammanbandet mellan att vara konstant hög och tro på Gud? [wink]


   
SvaraCitera

Föredrar att röka pga känns pålitligare och smakar inte äckligt.


   
SvaraCitera

Venfort:

Så min fråga till er som provat: tycker ni om smaken eller inte? Jag har inte provat att baka något med det än. Är smaken annorlunda i bakverk än om man bara blandar ner en klick i maten?

I maten som i vanlig mat? Det är ju fettlösligt liksom, tror inte du får ut något av att ha det i husmanskost. Skulle hålla mig till bakverk i sådana fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

För att jag inte ser sammanbandet mellan att vara konstant hög och tro på Gud? [wink]

Jag är knappast konstant hög. 0o Jag röker på mindre än vad de flesta svenskar dricker.

Rymdpirat:

Föredrar att röka pga känns pålitligare och smakar inte äckligt.

Pålitligare? Hur menar du? [smile]
Förövrigt tycker jag att det är svårare att röka det än att äta det. [crazy]

Rymdpirat:

I maten som i vanlig mat? Det är ju fettlösligt liksom, tror inte du får ut något av att ha det i husmanskost. Skulle hålla mig till bakverk i sådana fall.

Cannabinoider är fettlösliga, ja. Det är ju därför man gör cannabissmör. Vad man sen gör med cannabissmöret spelar ju ingen roll så länge man får i sig det. Man kan bre det på en smörgås eller blanda ner det i en sås eller i en soppa. Bara man äter det får man ju effekterna. ^^


   
SvaraCitera

ät med mango


   
SvaraCitera

Venfort:

Pålitligare? Hur menar du? [smile]
Förövrigt tycker jag att det är svårare att röka det än att äta det. [crazy]

Pga tar tid innan det slår, är väl olika för olika men jag har mycket svårare att avgöra hur mycket jag bör ha för att komma på rätt nivå när jag äter jämfört med när jag röker.

Venfort:

Bara man äter det får man ju effekterna. ^^

Ok kanske.


   
SvaraCitera