Aviseringar
Rensa alla

Smal..?


Luna Lovegood:

Vem avgör vilka bilder och avatarer som är pro-ana/thinspiration?

Vi som mod/U/A avgör det utifrån vad vi själva tycker blir det väl främst. Bara för att någon har en smal person som sin avatar betyder det inte att vi tar bort den.

Luna Lovegood:

Förekommer ju hela tiden sådant som är uppenbart att de inte mår bra.

De jag sett har tagits bort ganska så snabbt.

Luna Lovegood:

Vad drygt du uttrycker dig

Oj, såg nu att jag glömde ";)" efter det 😛 Inte menat som drygt. Ber om ursäkt (ja det är ärligt menat).

Luna Lovegood:

vissa är ganska uppenbara med att de peppar varandra till strängt bantande.

Jag brukar inte kolla den delen av hemsidan så ofta men ser jag sådant blir det att ta bort det och sen har vi en mod som har mer koll på den delen än vad jag har som sköter det.


   
SvaraCitera

Luna Lovegood:

Haha exakt vad menar du med fluffiga? Effekten av att jag pressar händerna mot dem och får värsta tydliga klyftan? [crazy]

Utstående, typ.


   
SvaraCitera

isola:

Den regeln frångår ju många. En av modsen brukar ju tex skriva i matdagboken hur lite h*n äter och att h*n borde äta mindre osv.

Just att skriva vad man äter som i den där tråden som ej är riktad till ÄS-personerna är inget fel i sig så länge det inte går över gränsen. Har ej sett det du menar, men länka gärna och skicka i PM om du vill.


   
SvaraCitera

Knarko:

Just att skriva vad man äter som i den där tråden som ej är riktad till ÄS-personerna är inget fel i sig så länge det inte går över gränsen.

Fast varför ska man över huvud taget ha en tråd där man skriver vad man äter?
Många som skriver i den äter dessutom alldeles för lite.


   
SvaraCitera

Minns att de härjade massa äsflickor bland bloggarna, är de fortfarande kvar? [sad]


   
SvaraCitera

jag minns den där dryga starnostar
hon var asläskig 🙁
Undrar hur hon mår idag 🙁 Gissar på inte så bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron lever:

Fanns pro ana-regeln 07? Kanske den gjorde.
Har iaf inte märkt av att det förvärrats.

Är osäker. Nä, kan mycket väl varit jag som var blind för det eller helt enkelt uppskattade det.

framtidstron lever:

Hur insåg du att du ville och behövde gå upp i vikt? Trodde det var nästintill omöjligt att göra det på egen hand om man väl drabbats. Låter som du var ganska illa om du låtit dig gå ned så mycket att det gjorde ont att sitta [sad]

Jag har alltid tyckt att det är vackert att vara kurvig eller mullig, medan jag tyckte att jag var "fet" (i negativ bemärkelse). Efter ett tag insåg jag att jag skulle dö om jag inte började äta. Plus att eftersom ingen annan ville se mig, och jag vågade inte skrika ut hur jag mådde och åt, så jag insåg att jag var tvungen att kämpa ensam. Istället för att glo på bilder av Mary-Kate Olsen och Nicole Richie kollade jag på fylliga pinuppor och såg hur sensuellt vackra de var. Tvingade helt enkelt mig själv att börja äta, när jag sedan insåg hur vackra kurvor jag fick så blev det enklare. Fast det var inte enkelt, fortfarande inte. Som jag skrev i starten så längtar jag tillbaka ibland. För mig var mat, är fortfarande, ett sätt att hålla kontrollen OCH få uppmärksamhet/få människor att se hur jag mår. Sen blir det inte enklare när folk Dold text: umare kommenterar att man gått upp i vikt, på ett negativt och hånfullt sätt trots att de var sådana som klagade på att jag åt dåligt.

Alltså jag är reumatiker, antar att det egentligen var den som spökade, och skapade smärtan när jag satt, pga näringsbristen snarare än att jag var SÅ smal. Eller en kombo antagligen.


   
SvaraCitera

framtidstron lever:

Fast varför ska man över huvud taget ha en tråd där man skriver vad man äter?
Många som skriver i den äter dessutom alldeles för lite.

Ingen aning, ingen tråd jag hänger i mer än 1gång/år 😛 om ens det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Utstående, typ.

Haha x)
Om jag hajar rätt så har jag nog mer så idag. På bilderna pressar jag ju för att få snyggare form.[crazy]


   
SvaraCitera

framtidstron lever:

Även att beskriva sin egen bantning när man inte är i behov av att gå ned i vikt, bör räknas som pro ana-relaterat.

Men samhället ser inte ut så att man är automatiskt nöjd när man ligger på ett bmi på typ 21. Jag t.ex. har vägt en vikt en gång i tiden och är påväg till den igen efter jag har gått upp flertal kgn. Kommer knappt i några underdelar i min garderob, då... ska jag inte få skriva om mina matvanor och träning då menar du när jag inte har ett sjukligt mål?


   
SvaraCitera

Nintendo:

är de fortfarande kvar? [sad]

Vet en. Brukar läsa hennes blogg ibland om jag ser den, så tragisk människa. Som att titta på en bil som långsamt rullar mot ett stup.


   
SvaraCitera

Luna Lovegood:

Istället för att glo på bilder av Mary-Kate Olsen och Nicole Richie kollade jag på fylliga pinuppor och såg hur sensuellt vackra de var. Tvingade helt enkelt mig själv att börja äta, när jag sedan insåg hur vackra kurvor jag fick så blev det enklare.

Strongt med sådan beslutsamhet. Tror det är mycket ovanligt att lyckas göra det själv. Men det låter som du hade viss själv- och kroppsinsikt kvar.

Luna Lovegood:

Sen blir det inte enklare när folk Dold text: umare kommenterar att man gått upp i vikt, på ett negativt och hånfullt sätt trots att de var sådana som klagade på att jag åt dåligt

... låter helt cp
trodde inte folk kunde göra sånt :S

Knarko:

Ingen aning, ingen tråd jag hänger i mer än 1gång/år 😛 om ens det

Tycker ni borde ta en ordentligare titt i den och se att det finns många i den som önskar sig viktnedgång och äter för lite trots att de har en hälsosam vikt. Om tråden gav en uppfattning till ätstörda om vad ett normalt matintag är så vore det annat, men det finns flera som avviker från det.
Tycker också det är knasigt att normalisera att över huvud taget skriva upp vad man äter. Det känns i sig ganska ätstört att föra dagbok över sånt, särskilt om man inte har ett behov av att kontrollera sitt matintag pga övervikt.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Lounge fact:

ska jag inte få skriva om mina matvanor och träning då menar du när jag inte har ett sjukligt mål?

Nej, jag tycker faktiskt inte det passar sig på ett forum som riktar sig till ungdomar, med många användare som önskar lägre vikt trots att de är normalviktiga. Vore ju lite skillnad om detta var ett vuxenforum.

Du må inte ha ett sjukligt mål, men du är ändock inte sund.


   
SvaraCitera

framtidstron lever:

.

Det ska diskuteras av oss moderatorer så får vi se vad som hände med tråden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron lever:

Strongt med sådan beslutsamhet. Tror det är mycket ovanligt att lyckas göra det själv. Men det låter som du hade viss själv- och kroppsinsikt kvar.

Ja alltså för mig var det verkligen för kontrollen främst, snarare än utseendet, tror jag. Och jag har/hade många omkring mig som också var sjuka, jag såg ju då hur sjuka de var och blev väl rädd.

framtidstron lever:

... låter helt cp
trodde inte folk kunde göra sånt :S

Yup. Mycket drygt. [sad]


   
SvaraCitera

framtidstron lever:

Nej, jag tycker faktiskt inte det passar sig på ett forum som riktar sig till ungdomar, med många användare som önskar lägre vikt trots att de är normalviktiga. Vore ju lite skillnad om detta var ett vuxenforum.

Okej, tycker det är att dra gränsen för långt.

framtidstron lever:

Du må inte ha ett sjukligt mål, men du är ändock inte sund.

Hur är jag inte sund?


   
SvaraCitera