Aviseringar
Rensa alla

Smal men äter mycket


Ämnesstartare

Det är så här jag är en smal tjej som äter mycket. Fast även om jag gör det så är jag fortfarande smal. Jag går upp i vikt när jag äter men sedan får jag tillbaka min vanliga vikt liksom. Så jag undrar ifall som vuxen, kommer jag bli tjock eftersom jag äter mycket nu? Har alltid undrat över det [surprised]


   
Citera

Jag är likadan, äter som en häst oftast men är smal som en sticka ändå.
Om du kommer bli tjock i framtiden kan nog ingen riktigt svara på. Men jag har för mig att när man blir äldre så får kroppen lättare för att ta upp fettet i maten, vilket gör att man blir tjockare lätt.(Kan ha fel så lovar ingenting) Men det gäller ju bara att hålla kroppen i form, med att träna och röra på sig. Märker man att man går upp mycket i vikt kanske man borde tänka på att röra på sig mer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Käka på. Om du märker att du börjar lägga på dig kan du alltid ändra din diet; gör du det nu är kanske risken att du istället tappar i vikt och du är ju redan smal. Att hålla vikten på en bra jämn nivå är det absolut bästa för kroppen och figuren.


   
SvaraCitera

jag trodde det var en omotiverad punkt mitt i inlägget men det var smuts på min skärm


   
SvaraCitera

Nä. Du kommer inte lägga på dig fett retroaktivt om några år för att du käkar mycket nu.

Det är däremot möjligt att din ämnesomsättning blir lägre när du blir äldre (säg, trettio-fyrtioårsåldern, kanske), och att du då går upp i vikt lättare om du äter mycket. Det är ingenting som sker för att du äter mycket nu, det sker för de flesta, oavsett hur mycket de äter som unga.

Käka på utan bekymmer nu, ba'.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du har förhöjd ämnesomsättning. Tror det är ganska vanligt i tonåren, jag har det iaf. [cute] Du kommer nog inte bli tjock när du blir äldre eftersom det du äter nu inte påverkar det. ^^ Så käka på hörru.


   
SvaraCitera

Jag äter också mycket!! Men tror inte att de är så som du tror eftersom de du äter ligger inte kvar utan går ju ut med avföring och fettet förbränns ju![rolleyes]


   
SvaraCitera