Aviseringar
Rensa alla

Smal.


Ämnesstartare

det går äta frukt eller nåt annat sött innan man äter så får man lite bättre aptit...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie: jag är likadan, knappt ätit på 3 dagar. mat ser äcklig ut.

Varför är det så för dig då?

Är ju inte bra, vi borde äta. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie: det går äta frukt eller nåt annat sött innan man äter så får man lite bättre aptit...

Har provat det men inte hjälp, är inte ens sötsugen och frut går sådär.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

Varför är det så för dig då?

Är ju inte bra, vi borde äta. 

det känns onödigt att äta..
är som jag inte behöver det
Om det fanns nåt gott skulle jag kunna äta det, men inget är gott


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alltså...det är bara att äta. Du kanske finner det jobbigt av ngn anledning men sluta tycka att det är jobbigt och ät istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie: det känns onödigt att äta..
är som jag inte behöver det
Om det fanns nåt gott skulle jag kunna äta det, men inget är gott

Blir du inte svag och så då? Vad var gott förr?

tildanna: alltså...det är bara att äta. Du kanske finner det jobbigt av ngn anledning men sluta tycka att det är jobbigt och ät istället.

Går inte. Kan inte tugga eller svälja maten, blir illamående. Det är nog inte ätandet som är jobbigt i grunden utan det att jag mår lite dåligt nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman: Blir du inte svag och så då? Vad var gott förr?

vet inte, känner mig lika stark/svag som jag brukar. du då?
tyckte det mesta var gott.. inget var jättegott men jag kunde äta nästan vad som helst och tycka om det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie: vet inte, känner mig lika stark/svag som jag brukar. du då?
tyckte det mesta var gott.. inget var jättegott men jag kunde äta nästan vad som helst och tycka om det.

Hm knepigt, kanske blir värre. Jag känner mig jättesvag, förut när jag stod i duschen blev typ allt svart och jag fick sätta mig ner för var rädd att ramla. Ingen favorit eller så som du kan prova äta nu då? Låter rätt bra dock om man tyckte nästan allt var rätt gott. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Börja röra på dig mer så blir du nog hungrig. Kan vara en bra idé att kolla upp blodvärden på vårdis också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Börja röra på dig mer så blir du nog hungrig. Kan vara en bra idé att kolla upp blodvärden på vårdis också.

Jobbigt att röra sig och man har så lite tid, tycker dock jag går mycket men träning eller så blir sällan av. Hur gör man det? Känns läskigt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

Jobbigt att röra sig och man har så lite tid, tycker dock jag går mycket men träning eller så blir sällan av. Hur gör man det? Känns läskigt. 

Beställer tid och går dit bara. Det går snabbt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman: Jag vet inte, inte mätt och vägt mig på minst 5 år men tippar att jag är 182-183 lång och jag har ingen aning vad jag väger. 60 något kanske. 65.

jag är 1.80 och väger 65 när jag är normalsmal men som längre och man är det inte så bra att förbränna sin muskelmassa i brist på mat. lär dig vad som innehåller proteiner och ät mycket sånt. ät regelbundna måltider.

jag lider också av för lågt blodtryck i vissa perioder (yr och svart varje gång när jag reser mig) men det handlar om när jag inte motionerar. så börja motionera så stabiliserar sig det bättre.


   
SvaraCitera

Försök att alltid äta tills du blir mätt, ät varierad och nyttig mat, rör på dig och oroa dig inte för mycket.

Vet att det inte är alls så enkelt, men kommer inte på några andra tips...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Beställer tid och går dit bara. Det går snabbt.

Hm okej, kanske kan kika på det.

ceka92: jag är 1.80 och väger 65 när jag är normalsmal men som längre och man är det inte så bra att förbränna sin muskelmassa i brist på mat. lär dig vad som innehåller proteiner och ät mycket sånt. ät regelbundna måltider.
jag lider också av för lågt blodtryck i vissa perioder (yr och svart varje gång när jag reser mig) men det handlar om när jag inte motionerar. så börja motionera så stabiliserar sig det bättre.

Vad lång du var. Nej det känns fel, tack för bra svar. Måste försöka göra det så får hoppas psyket slutar krångla och håller sig någorlunda stabilt för annars kan jag inte. Fast stämmer, innan blev jag aldrig yr eller såg svart typ, just nu det kommit.

Jane...: Försök att alltid äta tills du blir mätt, ät varierad och nyttig mat, rör på dig och oroa dig inte för mycket.

Vet att det inte är alls så enkelt, men kommer inte på några andra tips...

Tack, haha nej inte lätt med tips. Man vet ju egentligen men är som du säger inte så enkelt och speciellt inte när man mår dåligt, är orolig eller har ångest och så. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

Hm knepigt, kanske blir värre. Jag känner mig jättesvag, förut när jag stod i duschen blev typ allt svart och jag fick sätta mig ner för var rädd att ramla. Ingen favorit eller så som du kan prova äta nu då? Låter rätt bra dock om man tyckte nästan allt var rätt gott. 

är inte så beroende av mat. jag brukar inte äta jämt..
detta kanske är ett ätstört inlägg som jag inte får skriva här


   
SvaraCitera