Aviseringar
Rensa alla

småland..


nrg89

Lambda89:

Också ett jävla ställe att bo på. [wink]

Ja, för om det finns något område i hela Göteborgsområdet där bostadsrätter för hutlösa summor ploppar upp och har några av de längsta köerna i hela Sverige så är det ju Bergsjön, Göteborgs egna Beverly Hills.


   
SvaraCitera
leafar

nrg89:

Bergsjön, Göteborgs egna Beverly Hills.

lulz[crazy]


   
SvaraCitera

alla är kristna där


   
SvaraCitera

windowslive:

har bott i Borås och sundsvall och Gud eller Kristus var något man skrattade åt där

Nu har detta visserligen inte med religion att göra, men alla skrattar åt Borås. Pinochio, Ellos och hårband.. Jävla skitstad


   
SvaraCitera

nrg89:

Bergsjön, Göteborgs egna Beverly Hills.

Du-du-dudu ... dudu-dudu ... *clap clap* (90 210-theme) [bigsmile]


   
SvaraCitera

Japp, jag var i Jönköping under en endaste dag. Och jag kunde inte gå mellan stadens två centrum utan att i princip varje gång bli förfrågad av utsända om jag ville gå med i "jesu kristi kyrka", men en utsände skrattade bara på ett stojigt sätt då jag sa att jag inte var intresserad. [crazy]


   
SvaraCitera

När jag bodde i Älmhult fann jag Gud. Många kristna i den staden - med omnejd. Avgjort mer upplysta än i övriga Sverige.


   
SvaraCitera

Jolter:

När jag bodde i Älmhult fann jag Gud. Många kristna i den staden - med omnejd. Avgjort mer upplysta än i övriga Sverige.

Det finns ett uttryck där jag kommer ifrån: "I Rydaholm är man antingen religiös, eller alkoholist." Jag antar att det samma går att applicera på Älmhult?


   
SvaraCitera

Din mamma är alkoholist


   
SvaraCitera

märkte inte av något av det när jag bodde i småland :3 eller var en öppet troende kristen i min paralellklass men inte mer än så vadjag märkte.[cute]


   
SvaraCitera

Lumpen i Eksjö, och den lilla bibblan som fanns hos försvaret bestod till hälften av kristna böcker. Efter sex månader drog jag från det kristna eländet och avsade mig svenska kyrkan[y]

Och nej, jag torkade mig aldrig med bibeln trots att jag hade den med mig i fält ifall dassapappret skulle tryta.


   
SvaraCitera

Har bott i Småland hela mitt liv. Bara man är motståndskraftig slipper man att bli smittad av skiten.


   
SvaraCitera