Aviseringar
Rensa alla

Smalare/muskulösare lår!


Ämnesstartare

Nu har jag bestämt mig, jag ska börja träna låren på riktigt och jag vet att jag är sent ute ifall jag vill ha lite fastare lår innan shorts säsongen. Jag är inte överviktig vid låren, jag är typ normal. Men jag är väldigt kort så då ser de automatiskt större ut och jag har väldigt mycket fett på de. Jag vill inte bli modellsmal eller så, utan bara få de fastare o liiite mindre, jag har inte tillgång till gym så jag gör träningen hemma isf. Ge mig tips på bästa sättet att träna låren?? 😀


   
Citera

Låter som att du först får gå ner i vikt via kosten för att minska lite på kroppsfettet. Givande benträning är svårt att få till hemma utan vikter dock, hoppas att någon annan kan ge dig svar på det, annars får du försöka att googla. [smile]


   
SvaraCitera

dekadent:

Givande benträning är svårt att få till hemma utan vikter dock

nej. man kommer väldigt långt på benböj och utfallssteg


   
SvaraCitera

Birger:

nej. man kommer väldigt långt på benböj och utfallssteg

Om man suttit i rollstol hela livet kanske, benövningar med kroppsvikten är inte direkt något som bygger muskler. Benen är för vana vid att böra kroppsvikten. Visst, om man aldrig springer eller cyklar så ger det så klart en del till en början.


   
SvaraCitera
höna

spring! sprang igår och ja har träningsverk i låren. måste ju betyda något.


   
SvaraCitera

dekadent:

enövningar med kroppsvikten är inte direkt något som bygger muskler.

äh. sluta tjafsa

det handlar om hur man nyttjar kroppsvikten.


   
SvaraCitera

Birger:

det handlar om hur man nyttjar kroppsvikten.

Fast det gällde ju benböj och utfall? Utfall kan jag hålla med om är en bra övning. Orkar man dock fler än 15 repetitioner så blir effekten ingen nämnvärd muskeltillväxt.

Självklart kan man hålla på med en massa explosiva benövningar som den du länkar. Ser dock livsfarligt ut om man inte vet hur man gör. Knäböj på bara ett ben är annars bra, dock jävligt bökigt och de flesta kommer nog bli frustrerade och ge upp.


   
SvaraCitera

dekadent:

Knäböj på bara ett ben är annars bra, dock jävligt bökigt och de flesta kommer nog bli frustrerade och ge upp.

ja + galen balansträning (+ instabilitet vilket ger mer att göra för musklerna också)


   
SvaraCitera
ohjens

tränar jag låren blir dom bara fetare. men det kanske bara är jag:P


   
SvaraCitera

äh gå ut och jogga 20 min om dagen


   
SvaraCitera

Långa och frekventa promenader fungerar för mig, bra med långa uppförsbackar också


   
SvaraCitera

När det gäller träningen så tycker jag att du mer ska satsa på att hitta en träningsform som passar dig, som du tycker är rolig istället för att fokusera på vad som är bäst i fettförbränningssynpunkt. I längden handlar det om hur många kalorier du förbränner. Det gör du snabbast under högintensiv konditionsträning.

Till exempel:
- Löpning.
- Spinning
- Rodd.
- Simning.


   
SvaraCitera