Aviseringar
Rensa alla

Småprata.


Ämnesstartare

Hej.
Här småpratar vi lite med varandra.
Eller ja.. ni småpratar med mig.

Man kanske ska ta sånt i 1337 eller vad tänker du på nu tråden. Men det är inte riktigt samma grej. Det här är mer som en konstinstallation. Här får vanligt folk, dvs du, ta del av lite vardagligt småprat.

Då börjar jag.

Man undrar ju om det ska komma någon snö till jul?


   
Citera
Ämnesstartare

Jag kan småprata med mig själv också ifall ingen nappar. Det är helt ok.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fantastiskt: Man undrar ju om det ska komma någon snö till jul?

Ja eller hur. Det känns verkligen osäkert. Minns ju för några år sen, då var det jättemycket snö vid den här tiden på året. Det är konstigt det där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fantastiskt:

Ja eller hur. Det känns verkligen osäkert. Minns ju för några år sen, då var det jättemycket snö vid den här tiden på året. Det är konstigt det där.

Ja men eller hur! Men jag tror jag hörde på nyheterna att det skulle komma lite snö till veckan. Man får hoppas att det ligger kvar. Det är så jobbigt med slask tycker jag.


   
SvaraCitera

Var det snö förra året? Tur att snön inte kom lika tidigt som förra året.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fantastiskt:

Ja men eller hur! Men jag tror jag hörde på nyheterna att det skulle komma lite snö till veckan. Man får hoppas att det ligger kvar. Det är så jobbigt med slask tycker jag.

Ja visst är det. Jag cyklar ju till jobbet. Jag älskar verkligen att cykla men just i sånt väder måste jag säga att det faktiakst inte är så kul.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fantastiskt:

Ja visst är det. Jag cyklar ju till jobbet. Jag älskar verkligen att cykla men just i sånt väder måste jag säga att det faktiakst inte är så kul.

Min cykel gick sönder häromdagen så jag har fått gå till jobbet nu. Men jag gillar det. Speciellt på morgonen när det är mörkt och upplyst i stan. Tycker det är urmysigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fantastiskt:

Min cykel gick sönder häromdagen så jag har fått gå till jobbet nu. Men jag gillar det. Speciellt på morgonen när det är mörkt och upplyst i stan. Tycker det är urmysigt.

Ja, visst är det. Jag och Lena brukar promenera runt stan på kvällarna faktiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

*dricker kaffe*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jaha, har du köpt några julklappar än då? Hehe.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej. Vi funderar faktiskt på att sluta med julklappar i år. Det är så stressigt tycker jag.


   
SvaraCitera

Fantastiskt:
Jaha, har du köpt några julklappar än då? Hehe.

Har inte köpt några, och kommer typ endast köpa blommor 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja verkligen. Visst, man kan ju ge något litet. Men jag håller helt klart med dig. Tycker det är jättejobbigt att gå i affärer runt jul alltså.


   
SvaraCitera

Fantastiskt:
Nej. Vi funderar faktiskt på att sluta med julklappar i år. Det är så stressigt tycker jag.

Det är inte bara stressigt, utan onödigt slöseri med pengar. En vacker tulpan räcker.
Barna' får någon påse med småleksaker för max en tvåhundring.


   
SvaraCitera

Fantastiskt:
Ja verkligen. Visst, man kan ju ge något litet. Men jag håller helt klart med dig. Tycker det är jättejobbigt att gå i affärer runt jul alltså.

Därför är man smart och handlar några månader innan julen.


   
SvaraCitera