Aviseringar
Rensa alla

smart...


Ämnesstartare

Jag är  rätt smart, och folk förväntar sig ALLTID att jag ska prestera bra och få höga betyg, spelar ingen roll om det är matte eller musik, eller vad det nu är. Alla förväntar sig att jag ska få så höga betyg. Det är klart att man får bättre självförtroende när man ofta hör " men du kommer klara det, du är ju smart". Men man får en sju jävla press också, man är liksom "tvungen" att få bra resultat, annars betyder det att om inte jag tex, klarar nått, så enligt andra så kommer inte de heller klara det. det är faktiskt skit jobbigt, och jag undrar om någon har nån idée på hur man ska göra för att komma ifrån pressen dom andra sätter?

tack för att du tog dig tid att läsa, ge gärna tips och tricks.


   
Citera
Ämnesstartare

Lärarna säger att jag är smart men mina klasskompisar säger att jag är osmart (Pga min hårfärg... men ändå har jag högre betyg än dem... ahhh har så osmarta klasskompisar) Jag har alltid lite press men det är inget jag tycker att någon förväntar sig av mig utan jag vill prestera bra men ibland orkar jag bara inte... :/ Men sen har jag jätte bra föräldrar som varken pressar mig eller blir arg utan dem är positiva och stöttande istället vilket inte alla föräldrar är.

Jag tycker att du ska ta det i din takt och om du tycker att du får för mycket press från allihopa sluta bry dig om vad dem säger och prestera så mycket du vill och orkar. Sen tycker jag att du ska ta det positivt att dem säger att du är smart. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cutenessoverload: Pga min hårfärg

Wtf? Verkar vara riktiga stjärnor till classm8s 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gruvan: Wtf? Verkar vara riktiga stjärnor till classm8s 🙂

Haha jag vet, riktiga A-barn... 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Känner igen mig i det du skriver. Pressen att jag SKA prestera bra eftersom jag alltid gör det. Det finns liksom inte att jag skulle faila på ett prov.... 
Men, du kanske skulle kunna prata med dina föräldrar om pressen? kanske också sänka kraven på dig själv och se att du faktiskt är någon utan prestationen också? För det är du ju! Allt du GÖR definierar inte vem du ÄR. Även om det ofta känns så... 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

själv suger jag i det mesta i skolan, men om det nån gång är något jag är intresserad av så kan jag få höga betyg. svenska är väl det jag är som bäst i.


   
SvaraCitera