Aviseringar
Rensa alla

Småsaker som du blir jävligt irriterad över?


Ämnesstartare

Ni vet de där små sakerna som man egentligen inte borde bli irriterad över, men som ändå gör en fly förbannad! Vad är det för småsaker som får er att frusta och pusta? Arg

Kan börja med att lista mina:

  • Människor som "Arbetar på Mammaledig" (Facebook). Man kan inte arbeta på mammaledig, man är mammaledig från sitt jobb/sin arbetslöshet!
  • När folk lägger till ett e efter ju och skapar styggelsen "jue". Vem fan uttalar det där e:t på slutet? 

   
Citera
Ämnesstartare

Buddah

  • När folk lägger till ett e efter ju och skapar styggelsen "jue". Vem fan uttalar det där e:t på slutet? 

Oj ojRodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När folk är gifta på fb, bara för att man är typ bästa kompisar.

Folk som inte kan skriva smileysar i en chatt och verkar astjuriga på sättet de skriver på.

Folk som säger att man inte kan ha roligt om man inte dricker. När jag träffade min kille så sa han att han inte drack och så (vilket han inte gjorde heller) men nu har han blivit sån som dricker sig redlös varje helg och säger att man inte kan ha roligt utan alkohol. Jävligt irriterande.


   
SvaraCitera

De som frågar mig någonting för att sedan svarar med en gissning eller flera på sin egen fråga innan jag hunnit öppna munnen.


   
SvaraCitera
Bell
 Bell

1. Folk som inte kan använda de och dem rätt. ALKNGE9834u6+9u6KNGÖKNEÖGNEONGÖQIJ#=)U#%=)J ÄR DET SÅ JÄVLA SVÅRT ELLER!?!?

2. När. Jag. Måste. Ladda. Datorn. Blir ORIMLIGT arg och irriterad när batteriet lyser rött! Som nu, 11%, en fruktansvärt provocerande siffra!?! Arg som ett bi stampar jag iväg genom lägenheten för att hämta DEN DÄR JÄVLA SLADDEN. Som dessutom, ALLTID, jag upprepar; ALLTID ligger i köket när jag sitter i vardagsrummet och vice versa. VEM FAN HAR LÄMNAT DEN DÄR??

3. När kunder på mitt jobb (café) trycker ner; servetter, glasspinnar, tuggummin, trisslotter snus, fan och hans moster och HELA SITT JÄVLA LIV i sin halvfulla kaffekopp och sedan lämnar den på brickan. NÄR, jag undrar SEN NÄR, tror du att det blev smidigare att dränka allt ditt skräp i kallt kaffe, utspätt med ditt äckliga saliv, innan det ska slängas!?!? HUR, jag undrar HUR tacksam du tror att jag, som caféanställd, blir av denna "VÄNLIGA GÄRNING"?! NEEEEEEEEEJ, DU HJÄLPER MIG INTE, DU ÄCKLAR MIG EFTERSOM DET ÄR JAG, JAAAAG, SOM MÅSTE STÅ I KÖKET OCH GRÖPA UR DIN JÄVLA KOPP PÅ ALLT DITT ÄCKLIGA SKRÄP. OM JAG HAR TUR SÅ SKVÄTTER JAG SAMTIDIGT NER MIG EFTERSOM JAG LIKSOM MÅSTE BÄNDA LOSS ALLT MED EN SKED EFTERSOM DU VERKAR ÄGNAT DEN SENASTE JÄVLA TIMMEN ÅT ATT SLÅ NÅGOT SLAGS REKORD I HUR MYCKET EN KAN TRYCKA NER I EN KAFFEKOPP. EN HALVFULL SÅDAN!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Folk som ej klarar av att lyfta på fötterna när dom går (alltså dom som släpar med fötterna typ)


   
SvaraCitera

Stockholmare som springer efter nedför rulltrappan mot tunnelbanetåg som ändå går igen om fyra min. Vad fan är det med er?!?%&#/"


   
SvaraCitera

människor som skriver på fb att de har gått i "livets hårda skola"

föreställer mig att det är en skola som delar ut skinnvästar, navelsmycken och tygtärningar på avslutningsdagen


   
SvaraCitera

+ när man försöker posta något i forumet och man visst har tagit lite för lång tid på sig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bell: Folk som inte kan använda de och dem rätt.

Rodnar

kukxoox försökte lära mig en gång i tiden men så gav hon upp
få ba använda "dom" Rodnar

mvh en dumbom Rodnar


   
SvaraCitera
Bell
 Bell

terrormat:
människor som skriver på fb att de har gått i "livets hårda skola"

föreställer mig att det är en skola som delar ut skinnvästar, navelsmycken och tygtärningar på avslutningsdagen

hahahaha Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kulturhen: Stockholmare som springer efter nedför rulltrappan mot tunnelbanetåg som ändå går igen om fyra min. Vad fan är det med er?!?%&#/"

Håller med. Önskade att dörrarnapå tunnelbanan var kantade med rakblad så folk slutar bryta upp dom för att hinna med ett tåg de inte alls har bråttom till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

utan förhud.


   
SvaraCitera
Bell
 Bell

Fasiken:

Rodnar

hib försökte lära mig en gång i tiden men så gav hon upp
få ba använda "dom" Rodnar

mvh en dumbom Rodnar

haha, min lilla dumbom Hjärta Det är jättelätt; byt ut de mot vi och dem mot oss.  
Exempel: "Vi ska gå hem till dem/oss." Du skulle ju inte säga "Vi ska gå hem till vi (de)".  

Läxa: Byt ut X mot de eller dem.
"Jag träffade X på affären."
" Jag tycker att X är trevliga."
"När båda hade kommit pustade X ut en stund. Nio månader senare var X tre!"


   
SvaraCitera

aristoteles: Håller med. Önskade att dörrarnapå tunnelbanan var kantade med rakblad så folk slutar bryta upp dom för att hinna med ett tåg de inte alls har bråttom till.

Radikalt, men inspirerande indeed^^


   
SvaraCitera