Aviseringar
Rensa alla

Smeknamn


Ämnesstartare

Vad har ni för smeknamn?

Btw tycker smeknamn är ett roligt ord. SMEK-namn, liksom. Undra vem som kom på det ordet. Undrar även hur. Hm.

Edit: Juste lekledaren kanske också bör svara. Jag brukar kallas för Sonny, Sonny-Ponny, Soniorska (av random ryssar/armenier), Son och idag fick jag ett nytt smeknamn av mina kollegor: Cookies. För att jag använder ordet "cookies" ofta när jag pratar med gamlingar i telefon på e-supportslingan (tar typ ett år för dem att förstå hur man rensar).


   
Citera
Ämnesstartare

Har lite olika.. kissimirri, gis/gissen/gisse..öhm.. det brukar inte vara något fast typ ''kom nu kofta'' eller ''hej banan'''


   
SvaraCitera

"Pineapple" är det enda namnet jag lystrar till som inte är något av mina förnamn, som jag får höra på daglig basis.


   
SvaraCitera
höna

hmm.. höna, hönis, hanni, hannis, hannitz, bajskorv, korvis, hippie-hanna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Finns några här som kallar mig för Patte [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jesus, woodstock, [efternamn]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kallas för Bobban hemma, från början var det min bror som började kalla mig det för att retas. Men nu bara är det så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hej ronny-sonny[party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Giusseppe:

hej ronny-sonny

[mad]

Hej Giu-Cp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[mad]¨

J*vla argentinare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jävla...... Cp.


   
SvaraCitera

Marsipan


   
SvaraCitera
höna

juste min pappa har massa asmuppiga som jag tvingar honom... mamma å pappa kallar mig för kanindräkt, kanin och nin hahahah


   
SvaraCitera

ainos:

För att jag använder ordet "cookies" ofta när jag pratar med gamlingar i telefon på e-supportslingan (tar typ ett år för dem att förstå hur man rensar).

Jaha, är det du! Nu fattar jag ditt nick [blush]

OnT: Bara mina internetvänner har smeknamn för mig, och det är förstås Lampan. Annars kallas jag bara vid namn. Det är lite tråkigt. Har alltid saknat ett smeknamn [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bara för att du vill heta Giusseppe[mad]


   
SvaraCitera