Aviseringar
Rensa alla

Smink


Ämnesstartare

Hej, jag tycker verkligen inte om mitt ansikte. Jag tycker att jag har stor näsa, korta och väldigt blonda ögonfransar osv. Dålig hy, ofta finnar.

Sminkar mig bara med lite foundation, svart mascara, svart kajal, och liiite ögonskugga till vardags.
Men det är fult? okej, inte fult. Men det är inte precis en "Fin" sminkning, vill ha länkar/tips på hur man kan sminka sig så man blir söt/fin. Vill verkligen ha längre ögonfransar, eller mer uppåtstående, funderar på att köpa en ögonfransböjare. de står typ rakt fram och syns knappt? Inte kul. Jag låter väldigt ytlig men jag har sämst självförtroende och jämför mitt utseende med andra hela tiden.

Mitt hår är även JÄTTEtunt och jag kan inte göra nåt alls med det typ, passar inte i tunt då jag inte har ett "litet"/ smalt, tunt, ansikte. Vill gärna ha långt hår, eller iallafall, TJOCKARE.

Vill ha enkla och seriösa tips. 🙂 Gärna någon hemsida med sminkguider eller liknande. 🙂 Tack


   
Citera
Ämnesetiketter

chipz:

foundation

använd transparent löspuder istället, gör hyn matt utan att vara täckande och bli kakigt.

chipz:

svart mascara

köp en riktig, bra mascara. typ diorshow från dior.

chipz:

svart kajal

använd svart ögonskugga istället, blir inte lika hårda streck då.

chipz:

TJOCKARE.

mitt enda tips där är extensions, men det är som bekant rätt dyrt och ser fattigt ut. överväg att testa en ny frisyr, du kan alltid fråga frisören vad hon tror att du skulle passa i.

för övrigt, börja använda rouge också, kan göra en stor skillnad för ansiktsformen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag brukar blanda ut min underlagskräm (inte foundation, underlagskräm gör huden matt) med vårande hudkräm. sen har borstar jag över lite puder, brukar bli en ganska bra bas.
böj ögonfransarna, eller köp en bra mascara. och skippa kanter såsom kajal och sånt. på ögonen behöver du inte mycket till vardags.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lajnowh:

för övrigt, börja använda rouge också, kan göra en stor skillnad för ansiktsformen

+ man ser mer levande ut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lajnowh:

använd svart ögonskugga istället, blir inte lika hårda streck då.

alltså, till skillnad från resten av universum har jag min kajal på själva kanten till ögat, och inte under. Dit kan jag väl inte he ögonskugga?
Mina nedre fransar är typ 2 mm långa och står neråt, ser bara kladdigt ut om jag har något där under.. Svårt att få mascaran fin på dem också.. Men tack för alla svar! 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lilasmet:

böj ögonfransarna, eller köp en bra mascara. och skippa kanter såsom kajal och sånt. på ögonen behöver du inte mycket till vardags.

Okej, tacktack!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

känner igen mig lite... seriöst, drömde fan att jag försov mig och oroade mig över sminket (tänkte att jag tar med mig det o sminkar mig väl där, var så skönt när jag var på gränsen av att vakna tänkte typ "nej fan nu orkar jag inte bry mig, får se ut som jag gör utan smink nu")...

Men.. Det var väl fina tips up there, jag suger på sminktips.. Det jag kan säga är att keep it real, eller naturellt, ös inte på för mycket för det blir rätt synd sen när du inte pallar eller tröttnar (för det är ju kul att sminka sig, men sen tröttnar man på det och känner sig ful i det vardagliga. Jag brukar oxå tycka att precis alla i världen har finare ögonfransar än jag, och kan se så fina ut utan massa smink.. eller smink alls :s jag har börjat sminka mig lite nu...)

*wall of text, men whatever*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

chipz:

under. Dit kan jag väl inte he ögonskugga?

hm jo, det brukar ja ha... typ drar kajalpennan lite och smetar ut det med ögonskuggsapplikatorn eller fan det heter... :<

brukar se ut såhär när jag sminkar (observera att fotot är taget uppifrån, så ja.. ögonfransarna ser lite längre ut, men de är inte så långa)

Image


   
SvaraCitera

chipz:

he

Äru från Norrland elleeeh?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cobrastyle:

Äru från Norrland elleeeh?

Haha, ja förlåt (a)


   
SvaraCitera

chipz:

Hej, jag tycker verkligen inte om mitt ansikte. Jag tycker att jag har stor näsa, korta och väldigt blonda ögonfransar osv. Dålig hy, ofta finnar.

chipz:

Vill ha enkla och seriösa tips. 🙂 Gärna någon hemsida med sminkguider eller liknande. 🙂 Tack

Kanske borde leta efter en guid till hur man slutar tycka att man är ful, och blir nöjd med sig själv som man är och sånnt istället? 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SaltaKätzchen:

🙁

[wink]


   
SvaraCitera

gå till typ kicks och lek med smink. se vad du gillar och vad som funkar. [bigcheers] Och typ fråga dom som jobbar där. Kan va bra.

Mina ögonfransar är bäst. ( inte för att skryta---hrm)[cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

chipz:

väldigt blonda ögonfransar

FÄRGA, sliter mindre på fransarna än att ha mascara hela tiden.
Skaffa en ögonfransböjare, blir 100ggr bättre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lajnowh:

köp en riktig, bra mascara. typ diorshow från dior.

Eller bara den där rosa för 75 kronor. Den fungerar helt utmärkt.

chipz:

Jag tycker att jag har stor näsa

är du har lärt dit allt med puder osv så kan man ta mörkare rouge (det bruna alltså och inte det röda) på sidorna av näsbenet. Dock blir det fult och fläckigt om man inte vet vad man gör.

chipz:

Dålig hy, ofta finnar.

Antagligen för att du använder foundation. Ha din normala färg, tvätta dig varje morgon och kväll och använd concealer till de tuffa områderna.

Du kan sota ögonen också. Eyeliner (H&Ms fungerar) på ögonlocket och sudda den med en tops. Ta en lös kajal under de nedre ögonfransarna och sudda även där. Ta bort om det bli för mycket (det kan se ut som om man gråtit). Böj ögonfransarna och lägg på mascara.

Hoppla vad seriös jag alltid blir när det gäller smink.


   
SvaraCitera