Aviseringar
Rensa alla

Smink, nån som kan hjälpa?


Ämnesstartare

Jag har börjat fundera på att börja använda smink. Och jag är inte värst bra på sådant... men vad är det för skillnad mellan bb cream, cc cream och foundation? Eller räcker det med bara concealer om man inte vill täcka så mycket? Behöver man använda puder om man använder något av dessa? Och är något av dem så täckande att man inte behöver använda concealer? Skulke vara tacksam om någon skulle kunna svara för som sagt är jag inte bra på sådant här...


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Det lättaste är kanske att kolla på youtube så förstår man bättre. Dock är det kanske bra att ta det lugnt med sminket om du är torr i huden? Smink är inte bra för huden, så om man verkligen vill ha det kan det vara smart att åtminstone försöka göra det så sällan som möjligt.


   
SvaraCitera
Cobrak

Spackel funkar finfint annars.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fondation kommer i puder och flytande form. Själv föredrar jag flytande då det känns som att den stannar på längre. 
Jag vet knappt själv vad cc / bb creme är men det är mer som en dagkräm med färg i och ja täcker inte så mycket. Concealer använder jag oftast bara så jag ändast vill täcka mörka ringar eller rodnader med den men använd ALDRIG smink över dina finnar. De blir brara värre de du täpper igen luften den behöver.

Använd inte smink om du är torr, blir extremt fult. Vänta tills den inte är torr längre och man fixar det med återfuktande krämer som man kan hitta överallt.

ja och kolla gärna på olika skönhetskanaler på youtube. Misslisibell är väl störst och hon är typ den som köper i ett rimligt pris (enligt mig) och inte bara från fina Chanel och liknande märken. Men kryllar de över hela youtube :I 


   
SvaraCitera
mynona

Smörj först in ansiktet med dagkräm; sedan kletar du på primer; sedan smetar du på foundation i samma ton som ansiktshuden; sedan pudrar du med puder. Detta är lager-på-lager-principen som du verkar fråga efter, om jag nu är rätt underrättad om hur det går till. Viola. 


   
SvaraCitera