Aviseringar
Rensa alla

sminket stannar inte?


tetrapack:

Lancôme köper jag bara ögonskugga faktiskt [cool]

Har tittat på alla ögonskuggor nu och det var bara MUS som hade roliga ögonskuggor som håller[shake] De andra har ju bara tråkiga rosa/blåa/bruna saker.


   
SvaraCitera

mitt smink är bra [love]


   
SvaraCitera

Oväntad:

Sluta sminka dig.


   
SvaraCitera

skulle aldrig spraya fejset med hårspray, även om sminket så runnit som tårar


   
SvaraCitera
ejdda
Ämnesstartare

edit: jag använder inte h&m smink, men jag använder däremot det "vanliga"/budget sminket - loreál, max factor, lumene, maybelline o.s.v.

ni tycker alltså att jag ska använda en primer före och/eller köpa dyrare smink som t.ex. clarins & make up store?

en primer är väl ungefär som en hudkräm man lägger före man sminkar sig. jag antar att de inte finns i de billigare märkena (ovannämnda) och skulle ni kunna nämna något märke som har en primer? har hört att smashbox har en sådan, är den bra?

btw - jag bor i en ganska så liten stad, halmstad, och de märken som finns i t.ex. stockholm finns antagligen inte här. make up store finns, ifall de har en primer.
en sista fråga: är make up stores foundation bra, eller borde jag satsa på att köpa puder samt primer där ifrån och köra på en budget i foundation? eller tvärt om? ge mig råd!


   
SvaraCitera

ejdda:

smashbox

Oooooh. Det var nog lite att överdriva priset.

ejdda:

budget i foundation

Jag har en foundation från Yves Rocher. Har inte märkt att den har försvunnit.


   
SvaraCitera

ejdda:

en primer är väl ungefär som en hudkräm man lägger före man sminkar sig. jag antar att de inte finns i de billigare märkena (ovannämnda) och skulle ni kunna nämna något märke som har en primer?

Lumene(de finns väl på nästan alla Kicks-butiker?) har, 95kr
vet ej om den är bra dock.


   
SvaraCitera

agitation:

Jag har en foundation från Yves Rocher. Har inte märkt att den har försvunnit.

jag har en foundation från Ferrero Rocher, den är försvunnen med för någon har ätit upp den [cute]


   
SvaraCitera

ejdda:

ge mig råd!

Tvätta, Toner, Hudkräm innan du lägger på smink. Använd en primer och ett transperent puder. Om detta ev. inte funkar köp en dyrare foundation (Dior & MAC har bäst), det är värt det om inte sluta sminka dig är ett alternativ. [y]


   
SvaraCitera

ejdda:

spruta hårspray i ansiktet, jag har testat! ;))

Fyfan. Att någon ens gör det. [censur]


   
SvaraCitera

Palla vara tjej och vara tvungen å sminka sig 24/7 annars se ful ut.
(Nej tjejer är inte fula utan smink men då alla alltid har smink för att se så fina ut som möjligt så är standarden höjd ergo utan smink = ful)

I salute you women <333


   
SvaraCitera

Så blev de för mej, men då hade jag typ H&Ms smink, sen bytte jag till Make up store och Dior smink, nu sitter de som berg!
Jag använder först conceler för att täcka ringar och blemmor, sen en primer, sen foundation, sen har jag ett löspuder som jag lägger med en puderpuff (då får man underbart resultat) sen varierar jag!
Men det är ett bra tips med puderpuff!
Sen finns det vissa sorters "papper" som mattar ner det flottiga (bla hos the body shop)[wink]


   
SvaraCitera

Dåligt smink ?
Dålig bas ?


   
SvaraCitera

Oväntad:

Sluta sminka dig.

Oväntad:

Sluta sminka dig.

Oväntad:

Sluta sminka dig.

Oväntad:

Sluta sminka dig.

Oväntad:

Sluta sminka dig.


   
SvaraCitera

Make up stores smink är inte särskilt mycket dyrare än l'oréal och dylika märken, och definitivt värt pengarna.


   
SvaraCitera