Aviseringar
Rensa alla

Smisk är inte misshandel


Ämnesstartare

https://svt.se/2.33557/1.1940767/mamma_och_pappa_atalas_for_smisk?page1850741=-7

Gammalt, men såg det först nu.

Alltså, vanligt hederligt smisk är fan inte misshandel. Misshandel är när man skadar någon. Smisk skadar ingenting, det gör bara ont.

Jag fick själv smisk som barn men inte fan var det misshandel. Det var välförtjänt om inte annat.

Vet även att lärare knappt får röra eleverna utan att det klassas som "misshandel".

Det börjar helt enkelt bli ett urvattnat begrepp.


   
Citera
Ämnesstartare

Barn förtjänar inte smisk. Dina föräldrar är bara lata. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oskar_det:

Gammalt, men såg det först nu.Alltså, vanligt hederligt smisk är fan inte misshandel. Misshandel är när man skadar någon. Smisk skadar ingenting, det gör bara ont.

Fysisk bestraffning är inget som funkar eller som bör tillämpas på levande varelser...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I Sverige så är det numer olagligt att aga sina barn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Barn förtjänar inte smisk.

Beror på vad barnen gör anser jag.

Dan_the_ironman:

Fysisk bestraffning är inget som funkar eller som bör tillämpas på levande varelser...

Varför inte?

Nintendo:

I Sverige så är det numer olagligt att aga sina barn.

Vilket är fånigt men helt i linje med vårt lands hållning att barn är oskyldiga små änglar med 100 rättigheter och 0 skyldigheter.


   
SvaraCitera

nä, träffade smisk i fredags. hon misshandlade mig ej. hon var snäll och bjöd på vodka och chips


   
SvaraCitera

oskar_det:

Jag fick själv smisk som barn men inte fan var det misshandel. Det var välförtjänt om inte annat.

aha, det är drf du har rumpfetish idag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oskar_det:

barn är oskyldiga små änglar med 100 rättigheter och 0 skyldigheter.

De är egentligen outvecklade människor, just därför har de föräldrar och förhoppningsvis andra vuxna förebilder (ej lärare som skrämmer upp dem!) som kan lära dem vad som är rätt eller fel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oskar_det:

Varför inte?

Dels så är det inte själva bestraffningen som får barn att inte göra om samma misstag, utan insikten om VAD som var fel med deras agerande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oskar_det:

Vilket är fånigt

[rolleyes] Du fantiserar om att smiska barn, I guess.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Fysisk bestraffning är inget som funkar eller som bör tillämpas på levande varelser...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Du fantiserar om att smiska barn, I guess.

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oskar_det:

Alltså, vanligt hederligt smisk är fan inte misshandel. Misshandel är när man skadar någon. Smisk skadar ingenting, det gör bara ont.

Men att skapa "seriösa" trådar i Klotter, det borde helt klart bestraffas för förargelseväckande beteende.

Shame on you Oskar.

Och...

Nintendo:

[rolleyes] Du fantiserar om att smiska barn, I guess.

[love]


   
SvaraCitera

Vad är skillnaden mellan att skada någon och att göra illa någon?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Barn förtjänar inte smisk. Dina föräldrar är bara lata. [zzz]

För att inte nämna okunniga.

Dan_the_ironman:

Fysisk bestraffning är inget som funkar eller som bör tillämpas på levande varelser...

Ändå tar man till detta - oftast för att man inte är tillräckligt intelligent och upplyst om hur man istället verkligen ska göra.

Bör påpeka att jag nu är 95% säker på vem denna oskar_det är. Jag tycker dock att det tog förvånansvärt lång tid för denna gamla medlem att komma tillbaka.

Blivande_japan:

nä, träffade smisk i fredags. hon misshandlade mig ej

[love]

Blivande_japan:

aha, det är drf du har rumpfetish idag

Betyder detta att du också vet vem det är?[bigsmile]


   
SvaraCitera