Aviseringar
Rensa alla

Smittar urin???


Ämnesstartare

Det här kanske blir knepigt, men måste berätta exakt allt så att ni kan förstå...

Var på UMO igår och tog ett klamydiatest. Inne på toaletten satte jag mig ner på sitsen (kollade inte om den var ren eller så) och kissade i muggen. Satte ner muggen och skulle just föra in bomullspinnen då min hand nuddar vid sitsen som låg blottad mellan mina ben och det kändes som att jag fick en droppe på fingret. Men! Hann inte tänka efter utan förde upp den mot mitt underliv och nuddade precis vid öppningen. Det gick på en sekund. Torkade mig lite med toapapper eftersom jag strax efter insett att jag antagligen fått någons urin (är 99% säker att det inte var mitt eget) i mitt underliv. Sedan tänkte jag inte mycket mer på det, men nu är jag helt nojig eftersom jag nyss testat mig för att känna mig "ren". Tänker "Vilka går till UMO? Jo, antagligen de som misstänker att de har någon könssjukdom. Vem har kissat på sitsen? Jo, en kille som stått upp och kissat snett och som har haft klamydia (hos killar sitter det väl i urinröret?) eller HIV (ska tydligen smitta om det finns blod i urinet)." USCH alltså!!!

Min fråga är alltså; Kan jag ha blivit smittad eller är jag helt ute och cyklar i mitt tänkande? Har jag rätt/fel? Någon mer kunnig?!


   
Citera

Utifrån en snabb googling så verkar det som att klamydiasmitta är möjligt. Har dock inga 100%-iga belägg för detta utan enbart övriga forumdiskussioner.

HIV behöver du nog inte oroa dig för.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ska dit och få mina provsvar om en vecka. Kanske ska passa på att fråga om urin som nuddar slemhinnor kan smitta...


   
SvaraCitera