Aviseringar
Rensa alla

SMR (Svenska Motståndsrörelsen) tar mångkulturen till Saltsjöbaden


Ämnesstartare

Svenska Motståndsrörelsen besöker Saltsjöbaden i Stockholm, ett överklassområde som är relativt fritt från mångkultur och är exklusivt och dyrt. De flesta där röstar borgerligt och SMR spelar upp höga ljud från muslimska böneutrop och ger Saltsjöbaden ett smakprov på vad mångkultur innebär.

Diskussion: Vad tycker ni om tilltaget? Själv tycker jag det är skitroligt även om jag inte själv sympatiserar med SMR.


   
Citera
Ämnesstartare

Några inavlade nazister kommer och stör så att polisen tillkallas, och nazisterna tror då att människor ska börja sympatisera med dem och vända sig emot mångkultur? Nice logik. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zodd:
Några inavlade nazister kommer och stör så att polisen tillkallas, och nazisterna tror då att människor ska börja sympatisera med dem och vända sig emot mångkultur? Nice logik. 

Poängen var väl att visa på hyckleriet från dessa människor. De gillar mångkultur, men inte när det kommer till dem själva.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Patetiskt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pannkakssmöörgåsen:
Patetiskt. 

På vilket sätt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Som zodd välformulerat sade.

Sedan logiken "Vi vill inte hjälpa flyktingar för vi är nazister så vi åker dit andelen borgare är stor kl. 6 på morgonen och stör med hög musik tills polisen tvingas beslagta materialet för då blir vi nog mer omtyckta". Mmmh.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pannkakssmöörgåsen:
Som zodd välformulerat sade.

Sedan logiken "Vi vill inte hjälpa flyktingar för vi är nazister så vi åker dit andelen borgare är stor kl. 6 på morgonen och stör med hög musik tills polisen tvingas beslagta materialet för då blir vi nog mer omtyckta". Mmmh.

Så du håller med om att muslimska böneutrop är störande? Det tycker nog de i Fittja som måste stå ut med en minaret med böneutrop som följd, men många där har tyvärr inte pengarna att flytta ifrån det. Det handlar inte om att "inte vilja hjälpa flyktingar" eller att "störa". Det handlar om att visa på borgares hyckleri. De tycker om mångkultur, men väljer att inte befatta sig med den genom att bosätta sig där mångkultur inte finns. Jag tycker bara det är rimligt att man får så lite av vad man själv skördar och får se vad det faktiskt är som man röstar för. Ska man slippa undan mångkultur för att man är rik? Vad hände med "öppna era hjärtan"?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Upplägget på videon är genomfånigt, berättaren och megafonisten låter som någon sorts autister och gänget i övrigt stenkorkade. I övrigt tar jag böneutrop framför kyrkklockor alla dagar i veckan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu är det ju så att om man är i ett "kristet" land och majoriteten är "kristna" så har man inte böneutrop. Skulle tro att 2-5% av Sveriges befolkning är muslimer...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SvenskWithAttitude:
Nu är det ju så att om man är i ett "kristet" land och majoriteten är "kristna" så har man inte böneutrop. Skulle tro att 2-5% av Sveriges befolkning är muslimer...

Din siffra (tagen ur arslet) är ju både ointressant och felaktig vilket jag tror tom SMR håller jag med mig om. Nåväl min fråga är väl snare:
Man kan inte ha flera kulturella eller religiösa uttryck i ett samma land?
Jag tror i ett sunt land kan man välja om vill vara hårdrockare eller spelman, Zoroastrier, lutheran eller muslim.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac: låter som någon sorts autister

fräscht, ska du likna dåliga saker vid kvinnor eller svarta härnäst kanske? bara ett tips.

herregud


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vad jag vet är det bara en moské i fittja som har böneutrop en gång i veckan 3 minuter, vet inte hur länge de höll på


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

thl*kt N.: fräscht, ska du likna dåliga saker vid kvinnor eller svarta härnäst kanske? bara ett tips.

Nej.


   
SvaraCitera

Nachac:

Nej.

Varför är det okej att göra det med funktionshindrade? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hööhö de där idioterna som har fel påminner mig om nåt slags cp-skadade rullstolsbundna transsexuella fattiga, hej jag heter nachac och gillar rättvisa och jämställdhet och sånt


   
SvaraCitera