Aviseringar
Rensa alla

Sms-lån???


Ämnesstartare

Det stora problemet är enligt mig inte själva SMS-lånen. Utanför VARFÖR man tar sms-lånet. Tar man det på krogen, för att man inte har tillräckligt med pengar på kontot och man har ett konto vid sidan av där allt ligger(man kanske har tre konton, ett kortkonto, ett lönekonto och ett sparkonto) och pengarna finns på lönekontot, så kan man låna det.

Om man lånar det för att betala räkningar så får man tänka såhär:
- Om det fattas 3000:- den här månaden vad säger det att det finns 3600kr + nästa månad. För de flesta räntorna är på ett lån på 3000:- att det är 600kr första månaden. det är 20% i ränta.


   
SvaraCitera

Unleash:

Va tycker ni om sms-lån eller liknande?

Man ska endast göra det om det verkligen är kris och att man är 100% säker på att man kan betala tillbaka med den hemska räntan.
25% eller va den brukar ligga på? kanske mer? [shake]


   
SvaraCitera

Unleash:

Va tycker ni om sms-lån eller liknande?

Inget jag personligen skulle använda mig av. Lånar hellre av släkt och vänner om det skulle behövas.

Men visst, behöver man pengar NU och vet att man kan betala tillbaka det så ser jag inga problem med sms-lån.

Budolicious:

Det är helt sinnessjukt att det är tillåtet med den fruktansvärda ränta de tar.

Varför då? Som sagt, det är kortsiktiga lån utan någon som helst säkerhet. De som lånar ut pengarna tar alltså rätt stora risker och därför är räntan så hög.
Och de tvingar ju knappast någon att ta lånen.


   
SvaraCitera

iddqd:

Varför då? Som sagt, det är kortsiktiga lån utan någon som helst säkerhet. De som lånar ut pengarna tar alltså rätt stora risker och därför är räntan så hög.
Och de tvingar ju knappast någon att ta lånen.

Budolicious:

Jo, givetvis. Egentligen är det ju så. Men jag tycker ändå det är lite märkligt att det är tillåtet med tanke på alla andra förbud som finns.


   
SvaraCitera

Idiotpod:

Men min poäng är att människan är såpass "utvecklingsförstörd" att den har svårt att behärska sig ordentligt i alla situationer.

Alla utom du, eller hur? Elitistiskt jävla skitsnack.


   
SvaraCitera

iddqd:

Alla utom du, eller hur? Elitistiskt jävla skitsnack.

Njaaa, jag får nog ställa mig i ledet också faktiskt.

Förutfattade-mannen.com?


   
SvaraCitera

Idiotpod:

Njaaa, jag får nog ställa mig i ledet också faktiskt.

Men ändå tycker du dig veta vad som är bäst för andra människor?


   
SvaraCitera

iddqd:

Men ändå tycker du dig veta vad som är bäst för andra människor?

Om man kollar in människans historia så ja, så kan vissa saker behöva vara restrikterade, helt.

Att få fritt bära vapen är olagligt av en anledning som exempel.

Folket i lyxfällan borde vart förbjudna att låna pengar över huvud taget.

Men det är ju lite teorier ifrån min sida om varför vissa saker borde vara förbjudna.
(Men sure, jag kanske tog i lite när jag sa att jag tycker att de borde vara olagliga, däremot så är jag väldigt negativt inställd till dem själv)

Iväg med dig och irritera någon annan med detta meningslösa och helt offtopicande dravel nu, patetiskt.


   
SvaraCitera

Idiotpod:

Men sure, jag kanske tog i lite när jag sa att jag tycker att de borde vara olagliga, däremot så är jag väldigt negativt inställd till dem själv

Survival of the fittest, de bäst anpassade (de som ej tar sms-lån) överlever.

Med andra ord: det bör vara lagligt. [cheers]


   
SvaraCitera

Peacemaker:

Survival of the fittest, de bäst anpassade (de som ej tar sms-lån) överlever.

Med andra ord: det bör vara lagligt.

Nja, att agera samt tänka så faller mig tyvärr inte i smaken, är sosse så. =)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Unleash:

Va tycker ni om sms-lån eller liknande?

Jag har klarat min sits ett par gånger med hjälp av sms-lån när Försökringskassan har betalat ut till mig för sent.


   
SvaraCitera

Unleash:

kronofogden tjänar snuskigt mycket pengar på detta.

?? Du har fattat hela syftet med kronofogden helt fel


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SAmini:

? Du har fattat hela syftet med kronofogden helt fel

berätta då? du som kan allt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

de försöker hjälpa dig. kronofogden är ingen vinstdrivande organisation. rätta mig ifall jag har fel


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera