Aviseringar
Rensa alla

Smsa med sitt crush


Ämnesstartare

Jag har smsat med en tjej ett tag nu men tar liksom slut på saker att skriva om. Hur gör ni när ni skriver med någon? Och har ni några förslag på saker att skriva om (om man inte känner personen alls)?


   
Citera

Jag är osäker på vad ditt crush är, men jag tänker anta att det är en kroppsdel som normalt sätt inte är delaktig i vardagligt sms-skrivande.

Jag föreslår att du lägger mer fokus på de sanitära aspekterna snarare än själva innehållet.


   
SvaraCitera

aristoteles:
Jag är osäker på vad ditt crush är, men jag tänker anta att det är en kroppsdel som normalt sätt inte är delaktig i vardagligt sms-skrivande.

Loll


   
SvaraCitera

skriver randomsaker, funkar väl inte alltid men kan bli lite wtf mitt i allt o skapa skratt


   
SvaraCitera

Brukar föredra att träffa personen IRL då möjlighet finns, bland annat så får man en mer fullständig bild av personen och man kan använda omgivningen för att starta konversationer. 

Är själv rätt kass på att hitta saker att prata om ifall jag inte redan har koll på personen i fråga, men saker som jag brukar använda mig av för att få igång samtal är väl främst ledande frågor, personliga anekdoter och konstateranden om relevanta faktum. 


   
SvaraCitera

Om kemin finns så behöver man generellt inte leta efter samtalsämnen.


   
SvaraCitera

våra sms-konversationer är ofta ganska korta
jag: "kommer några minuter sent till mötet"
crush: "ok"


   
SvaraCitera