Aviseringar
Rensa alla

SMSbråk


Ämnesstartare

Hej

Jag går i en scoutkår och har en vän där som är 14 år. Vi umgås egentligen aldrig utanför scouterna men messar däremot en hel del. Av någon anledning berättade hon för mig om ett mycket allvarligt problem hon hade. Vi pratar aldrig om det på scouterna men i stort sätt har vi messat varandra varje kväll sedan hon först berättat. Jag har hela tiden försökt vara stöttande men av någon anledning har hon blivit arg på mig och skrivit saker som att hon hatar mig och att allt är mitt fel. Hon har nu dessutom bett mig att glömma allt hon berättat och att hon skall "igga" mig på nästa scoutmöte.

Jag förstår inte hur hon kan säga att det är mitt fel, det känns så respektlöst och det gör mig arg och frusterad efter all tid jag lagt på att vara stöttande, men samtidigt förstår jag att hon behöver någon att släppa ut sin ilska mot. Men jag vågar inte säga emot henne, för med tanke på problemen hon redan har vill jag inte göra livet svårare för henne.

Vad kan jag göra? Vi har aldrig blivit osams innan på något sätt och det känns konstigt att gå på nästa scoutmöte och se henne i verkligheten efter allt som sagts när vi messat. Det allra sista hon skrev var just "jag kommer igga dig på nästa scoutmöte" och sedan dess har jag inte svarat.

Vad kan jag svara? Några förslag på vad jag bör göra skulle passa finfint för jag har panik inför scoutmötet nästa vecka just nu.

Tack för alla svar på förhand

MVH


   
Citera
Ämnesstartare

Ingen aning om vad "igga" innebär, men ta inte skit från henne om du inte gjort dig förtjänt av det. Var ärlig och säg till henne att hon inte har något skäl att vara arg på dig. Säg till henne att du har ställt upp och att problemen hon haft innan inte är ditt fel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

att hon har det dåligt i sitt liv är ingen ursäkt för att bete sig så, säg till na på skarpen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad är "igga"? [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Vad är "igga"? [sad]

Stringburka:

Ingen aning om vad "igga"

Vilken tur, jag trodde att det var ngt nytt tufft ord som alla utom jag kunde. [blush]

ont: prata med henne ist för att messa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Vilken tur, jag trodde att det var ngt nytt tufft ord som alla utom jag kunde. [blush]

Jag tror att det kanske betyder ignorera. Men vet ej säkert, har aldrig hört "igga" någon gång tidigare. [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asså, hallå. igga betyder ju ignoreraaaaaaaa har ni inga fjortisar i er bekantskapskrets? 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

har ni inga fjortisar i er bekantskapskrets

Som tur är, har åtminstone jag inte det. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

har ni inga fjortisar i er bekantskapskrets?

Har ingen bekantskapskrets.


   
SvaraCitera

Budolicious:

Asså, hallå. igga betyder ju ignoreraaaaaaaa har ni inga fjortisar i er bekantskapskrets? 🙁

Glad att någon mer kunde detta [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

WickedBarbie:

[love][blush]

[cute][wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

WickedBarbie:

Glad att någon mer kunde detta [blush]

fjortis [confused][wink]

Stringburka:

men ta inte skit från henne om du inte gjort dig förtjänt av det. Var ärlig och säg till henne att hon inte har något skäl att vara arg på dig. Säg till henne att du har ställt upp och att problemen hon haft innan inte är ditt fel.

well said [y]


   
SvaraCitera

det är en psykologisk försvarsmekanism att lägga över skulden på någon annan för att själv må bättre. så ta inte åt dig. tror inte det är någon fara. hennes "ilska" kommer gå över om ett litet tag. bara ta det lugnt och vänta [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

säg åt människa att dra åt helvette om hon inte kan vara trevlig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"k"

svara så 😛


   
SvaraCitera