Aviseringar
Rensa alla

smutsig...


Ämnesstartare

såpbubbla:

ja det liksom sprider sig på nåt mysko sätt...
jag fattar att det låter helt stört

Nej men du verkar ju inte själv fatta. Är det andra du tänker på eller är det att det känns jobbigt på dina händer?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emery:

Nej men du verkar ju inte själv fatta. Är det andra du tänker på eller är det att det känns jobbigt på dina händer?

mest mina händer.
försöker bara förklara hur det känns men verkar som jag rörde ihop det så att ingen fattar nåt...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gå till kognitiv beteende terapeut


   
SvaraCitera

Jag tror du ser samband som inte finns.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

såpbubbla:

Känner mig som ett äkta psyko..

Sök hjälp, om du vill bli frisk. KBT borde vara en bra lösning för dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

blir inte mamma arg när du slöser på massa tvål?[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du måste gå emot det, hur mycket dödsångest du än kommer få så MÅSTE DU SLUTA TVÄTTA. Det är det enda rätta i längden, fattar du? Kommer vara skitjobbigt i början men ångestkurvorna kommer minska och minska. Nu gör du bara det för att dämpa ångesten du får av att inte tvätta, men det gör bara ångesten värre och värre när du inte tvättar. Ditt tvångsbeteende är väldigt A och O, antingen gör man det eller ej. Du ska avstå ifrån att göra det, så är det bara. Du tvättar händerna efter toabesök och ingenting annat. Om du inte börjar gå emot det kommer du få ännu mer tvångsbeteenden, börja i tid nu när det inte är kört.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sedan är det bra att alltid ha i åtanke det som emery skrev, när du är påväg att tvätta, du vet att du gör det för att du är sjuk, en normal hjärna tvättar sig inte var tjugonde minut. En normal människa överlever med normal hygien, allt annat är något din sjuka hjärna hittat på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag hade det, men jag kom över de på något sätt, det kommer att gå över, men inte bara så där lix.
Tänk att när du tvättar händerna blir dom rena, man kan inte få dom ännu renare.
Vet exakt hur det känns, inte specielt kul[n]
men det går över, tänk på dej!
+ använd hudkräm varenda gång du tvättat händerna, så blir det bättre!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

såpbubbla:

Känner mig som ett äkta psyko...

Försök att ignorera alla tankar som du har angående smuts och att tvätta sig, liksom skit i att tänka i dom banorna. Tvångshandlingar hade jag också förut men jag kom ur det genom att ge blanka fan i dom... Om du nu förstår vad jag menar...[tired]


   
SvaraCitera