Aviseringar
Rensa alla

Smygrassist eller bara fördomar som borde försvinna?


Burg:

har du hört min svenska eller[crazy]

du lade ju upp ljudklipp här


   
SvaraCitera

Ganon:

Nej, det är varken rasism eller fördomar.

det kallas fördom om du endast utifrån någons utseende skapar dig en uppfattning av den som person.

bara de ej är alltför påverkade så är det lugnt för min del. frågar om det är ok att jag sätter mig bredvid och dunsar sen ned på sätet. flyttar ju sedan såklart på mig om personen gör någonting jag finner obehagligt.


   
SvaraCitera

Det gör jag med.
Sitter hellre vid nån svensk (elr vit).

Och nej, tycker inte det är rasistiskt för om det finns ingen plats så sätter jag mig ju vid nån mörkhyad..


   
SvaraCitera

är nog helt normalt, man vill ju inte sitta bredvid en neger liks. de luktar ju ba illa och kommer försöka sno din mobil[sad]


   
SvaraCitera

Isotop:

Nää pratar du med brytning?

aa[sad]

isola:

du lade ju upp ljudklipp här

[crazy][crazy]


   
SvaraCitera

och så sitter de alltid och har äckligt hår och lyssnar på typ jay-z i sina beats by dre-lurar och tror att de är jättehäftiga, sen springer de iväg med byxorna halvt nere på rumpan och skriker aboooo till sina kompisar[sad]

näää sitter också helst med välvårdade arier, men det är ju inget rasistiskt, bara normalt liks.


   
SvaraCitera

gillar också att sitta brevid vita...så kan man robba dem på deras mobil. alla mörkhyade är ju typ arbetslösa och har inget man kan baxa?[confused]


   
SvaraCitera

sitter inte bredvid gamla eller tjockisar heller, tycker sånna är äckliga[sad]


   
SvaraCitera

isola:

det kallas fördom om du endast utifrån någons utseende skapar dig en uppfattning av den som person.

Fast nu skrev han ju inte att han hade någon särskild uppfattning om MENA-folk. Han bara föredrar att sitta bredvid västerlänningar.


   
SvaraCitera

Burg:

aa

Det är ju coolt. [cool]


   
SvaraCitera

isola:

du lade ju upp ljudklipp här

länka för att du är sjukt mammig [cute] *hrkl!* gullig? [blush]


   
SvaraCitera

ceka92:

[cute]

Hej ceka, var har du hållit hus?(!) [cute]


   
SvaraCitera
mynona

Skärgårdsdrömmen:

Jag väljer att sätta mig vid en kvinna som är 40 före en som har mellanösternpåbrå.

Fördomar är det förstås eftersom det bygger på en föreställning av hur en främling är. Om det är rasism däremot är ju en annan fråga. Om du tex är skeptisk mot personer från mellanöstern för att de är muslimer, så handlar det ju inte om hudfärgen och därmed handlar det om fördomar snarare än om ren rasism, som ju har med just hudfärg att göra.


   
SvaraCitera

PurpleMusicRain:

Hej ceka, var har du hållit hus?(!) [cute]

hej pmr! [smile] jag pluggar och jobbar [zzz], liksom du som pluggar ett svårt program? [blush] dåligt minne; gammal tant.


   
SvaraCitera

ceka92:

liksom du som pluggar ett svårt program? dåligt minne; gammal tant.

Nää, tog studenten i våras ju [cute] Nu pluggar jag bara 25%(en kväll i veckan) och är arbetssökande. FML. [sad]


   
SvaraCitera