Aviseringar
Rensa alla

snabb fråga ? bli man small eller tjock?


Ämnesstartare

Jag har ganska mkt hängande feeett ;(

om jag gör situps 200st per dag kmr det hjälpa att bli platt mage ? eller vad händer


   
Citera

Finns ingen sk punktförbränning.
Men visst du förbränner ju fett av att röra på dig, så det försvinner väl förr eller senare.


   
SvaraCitera

Soony:

om jag gör situps 200st per dag kmr det hjälpa att bli platt mage ? eller vad händer

nej


   
SvaraCitera

rör på dig och ät inte för mkt chips/godis/läsk/snabbmat så ska du se att det blir bra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tack för hjälpen 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gå ut o spring, fetknopp. Som Magnus Betnér sa, du äter för mycket och springer för lite! Om du gör situps hela dagarna så kommer du att få muskler, men det kommer du fan inte att märka för fettet. Du måste göra något som bränner mer fett, som att springa eller cykla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

join993:

Gå ut o spring, fetknopp. Som Magnus Betnér sa, du äter för mycket och springer för lite! Om du gör situps hela dagarna så kommer du att få muskler, men det kommer du fan inte att märka för fettet. Du måste göra något som bränner mer fett, som att springa eller cykla

aa men jag vet inte vilka dagar ja ska göra hur länge ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Soony:

aa men jag vet inte vilka dagar ja ska göra hur länge ?

Börja med 2 dagar i veckan, spring hur mycket du orkar, kanske runt 2 km...


   
SvaraCitera

join993:

Gå ut o spring, fetknopp. Som Magnus Betnér sa, du äter för mycket och springer för lite! Om du gör situps hela dagarna så kommer du att få muskler, men det kommer du fan inte att märka för fettet. Du måste göra något som bränner mer fett, som att springa eller cykla.

Men helvete, hur svårt kan det vara att bara hålla käften när man uppenbarligen inte kan någonting om ämnet som diskuteras?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Men helvete, hur svårt kan det vara att bara hålla käften när man uppenbarligen inte kan någonting om ämnet som diskuteras?

Du får gärna undervisa mig, träning är inte precis något jag kan mycket om. Istället för att gnälla så skriv hur jag har fel, och vad som är rätt.


   
SvaraCitera

join993:

Du får gärna undervisa mig, träning är inte precis något jag kan mycket om. Istället för att gnälla så skriv hur jag har fel, och vad som är rätt.

Jag gnäller inte, jag säger åt dig att inte ge folk råd om du inte vet vad du pratar om. Det är konstruktiv kritik.

Du har fel eftersom du förespråkar en viktnedgångsmetod som inte har bevisats ge en bestående viktnedgång för personer som använder sig av dem, men i flera studier har visat sig leda till viktuppgång över längre tid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Du har fel eftersom du förespråkar en viktnedgångsmetod som inte har bevisats ge en bestående viktnedgång för personer som använder sig av dem

Springa? Cykla?


   
SvaraCitera

join993:

Springa? Cykla?

Ökad motionsnivå överhuvudtaget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Ökad motionsnivå överhuvudtaget.

Så du menar att det är bättre att fortsätta med samma livstil och inte motionera för att gå ner i vikt?


   
SvaraCitera

join993:

Så du menar att det är bättre att fortsätta med samma livstil och inte motionera för att gå ner i vikt?

För det första så vet du inte hur hans livsstil ser ut. För det andra så har jag aldrig sagt att han inte borde motionera, jag har sagt att det inte finns några vetenskapliga belägg för att det skulle leda till att han går ner i vikt och håller sig på den vikt han gått ner till, trots att mängder av studier angående detta gjorts.

Det är också hälsosamt att använda tandtråd, enbart ha skyddat sex och tvätta händerna flera gånger om dagen, men det är ändå inte bra råd för en bestående viktnedgång.

Ett bra råd vore för övrigt att säga åt honom att hans bästa chans för att gå ner i vikt och inte gå upp till samma eller en högre vikt än han började på igenom inom 5 år är att genomgå en viktnedgångsoperation, i och med att det faktiskt stämmer.


   
SvaraCitera