Aviseringar
Rensa alla

Snabbhet på internet


Ämnesstartare

Jag fick en ny dator igår. Min förra var en minilaptop och var väldigt seg, kunde inte ladda upp bilder på min blogg osv. Sen krascha hårdisken på den. Nu har jag en mycket bättre dator. Och jag kan ladda upp bilder och så. Men jag vill ladda ner spotify picasa och andra progam till den. Förändrar det snabbheten på internet om man laddar ner sånna saker för mycket? Är väll ungefär 3 - 4 program jag vill ladda ner.
På ta emot filer har jag 7.53 Mbit/s och på skicka filer har jag 0.80 Mbit/s


   
Citera

Du laddar bara ned programmen en gång. [rolleyes]
Eller vad menar du?


   
SvaraCitera

vet inte var jag ska börja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

vet inte var jag ska börja

sol i sinne, brun inne

heh..


   
SvaraCitera

Dagens ungdom alltså. Förr i tiden kunde vi i alla fall det där med teknik.
[shake][confused]


   
SvaraCitera
Tyrael

Twilightfreak:

Förändrar det snabbheten på internet

Ja. Om du laddar ner en fil i 1mbit/s så har du 6.53 Mbit/s kvar till andra anslutningar.


   
SvaraCitera

Tyrael:

Ja. Om du laddar ner en fil i 1mbit/s så har du 6.53 Mbit/s kvar till andra anslutningar.

Jag misstänker att OP undrar om mängden nedladdade program påverkar uppkopplingen efter att de är installerade.

Om så är fallet, så är svaret "det beror på". Om programmen du installerat ligger och skickar/tar emot data så kan de definitivt påverka din uppkoppling. Speciellt Spotify, som konstant laddar upp musik till andra användare (även för premiumanvändare - classy att stjäla bandbredd från betalande kunder), kan definitivt påverka din uppkoppling negativt, speciellt med tanke på att din uppkoppling har ganska begränsad kapacitet för uppladdning, och i synnerhet om du sitter på ett trådlöst nätverk.


   
SvaraCitera