Aviseringar
Rensa alla

Snacket om sexuella läggningar är överdrivet.


Ämnesstartare

Jag är en kille, för vad jag vet så gillar jag inte killar sexuellt. Men jag är inte straight, vem är straight egentligen? Finns det ens något sådant? Och vem är ens helt homosexuell? Det finns Lebbar som gillar män, homosexuella män som gillar kvinnor och så har vi "Straight" folket som har en "Bro", eller ett Tjejkompispar som "älskar" varandra.  

Alla har sin egna läggning och det finns en hel del, fler än de tre vi snackar om. Och det finns nog inte ens där någon som definierar läggningen exakt. Precis som de som följer religion, så är det ingen som tror exakt som t.ex Bibeln säger att det är, det finns väl extrema fall. Men jag tror att alla har sina egna tolkningar av "heliga" skrifter. Vi accepterar detta för det mesta i världen. Vi har ett liknande fall : Politik. Någon kanske säger " Jag är vänster", eller " jag är höger " men de flesta har nog en annorlunda åsikt än vad sidan står för.

Varför ska då en sexuell läggning vara så kontroversiellt? "Jag finns för dig",  "jag gillar dig lika mycket ändå" eller "Det är helt okej".  Såklart att det är okej, man får gilla vem man vill. Varför finns det ens något som heter Homosexuell, eller Heterosexuell? Varför kan det inte bara heta Penissexuell, Vaginasexuell eller Animalsexuell om man håller på med sånt. Man gillar det ena eller det andra, det ska kvitta om man är kille eller tjej.  Eftersom det är väldigt aktivt med Feminism och att det ska vara jämställt så ska man ju inte heller då använda  " bög " och "Lesbisk ".

Jag vet inte hur det funkar idag, men jag stör mig hur vuxna har lärt ut till mig och min generation och säkert ett par före. Jag menar t.ex : "det finns en prins och en prinsessa och så finns det ju de prinsar som gillar prinsar och det är helt okej". Varför inte bara " vissa prinsar gillar prinsessor och andra gillar prinsar" Man behöver inte ha med det här " Det är okej ". Det ska vara självklart och skapar bara något lustigt över det för barn. " Homosexualitet " som vi kallar det ska vara en självklarhet. 

Jag hoppas att ni har förstått, jag vet inte vad mer jag kan lägga till. Tack för mig!


   
Citera

Alla ska få definiera sin egen läggning. Titlar har man väl främst för att gamla människor och bönder skall förstå att allt inte är heterosexuellt och tidelag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:
Alla ska få definiera sin egen läggning. Titlar har man väl främst för att gamla människor och bönder skall förstå att allt inte är heterosexuellt och tidelag.

Det jag ville få fram var att man inte ska göra något konstigt över det hela. Som att behandla en typ 1 diabetes barn jätte snällt, därför att det är så "synd" om barnet.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

stör mig på den sjukliga fixeringen vid att kategorisera människor som många verkar ha.


   
SvaraCitera

Liftylym:

Det jag ville få fram var att man inte ska göra något konstigt över det hela. Som att behandla en typ 1 diabetes barn jätte snällt, därför att det är så "synd" om barnet.

Nu förstår jag inte riktigt vart du vill komma. Menar du att det "gullas" för mycket sexuella läggningar som ligger utanför den lutheranska normen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:

Nu förstår jag inte riktigt vart du vill komma. Menar du att det "gullas" för mycket sexuella läggningar som ligger utanför den lutheranska normen?

Nej utan att folk gör något speciellt av det hela. Prideparader, såklart så är den bra för att upplysa folk och att visa hur det ligger till.  Men de borde bara ingå i våran tids uppfostring. 


   
SvaraCitera

Liftylym:

Nej utan att folk gör något speciellt av det hela. Prideparader, såklart så är den bra för att upplysa folk och att visa hur det ligger till.  Men de borde bara ingå i våran tids uppfostring. 

Pride-festivalen är väl en del av arbetet för att normalisera alla sexuella läggningar. Där även uppfostringsdelen ingår. Man måste ju visa alla olikheter för att kunna förklara att det är bra, som allt annat.


   
SvaraCitera

"snacket om sexuella läggningar är överdrivet så nu tycer jag vi ska snacka lite extra om sexuella läggningar"

missade jag något??


   
SvaraCitera

elverpigen:
"snacket om sexuella läggningar är överdrivet så nu tycer jag vi ska snacka lite extra om sexuella läggningar"

missade jag något??

du missade att detta inte är ett avsnitt av friends


   
SvaraCitera

mpt:hv:

du missade att detta inte är ett avsnitt av friends

Ska du vara med i sm i oneliners?


   
SvaraCitera

Mycket glad


   
SvaraCitera

Istechetvåpunktnoll:

Ska du vara med i sm i oneliners?

var väl det hon aspirerade till genom att reducera frågeställningen och plocka en billig poäng. 🙁


   
SvaraCitera

TS, vad tycker du om pedofili?


   
SvaraCitera

mpt:hv:

var väl det hon aspirerade till genom att reducera frågeställningen och plocka en billig poäng. 🙁

*burkskratt*


   
SvaraCitera

Istechetvåpunktnoll:

*burkskratt*

höhö.


   
SvaraCitera