Aviseringar
Rensa alla

snäckskal + veggie ??


Ämnesstartare

e det ok att köpa smycken med snäckskal lr skadas de när man tar snäckor till smycken lr tar de från marken mvh


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

beställde denna nämligen

snygg va


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tänk dig själv om det kommer jättar och tar ditt hem. Hur skulle du må?!

Iof kanske dom bara tar lösa snäckor, vad vet jag. Eller så kanske de är fejkade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är inte okej, när de plockar från marken kan de råka trampa på en mask


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bra om jag visste att det skulle bli ett smycke till en underbar veggie ???


   
SvaraCitera

Det är du själv som bestämmer vad som är ok och inte ok. Det finns ingen lag för hur en vegetarian skall bete sig och jag vet vegetarianer som köper läderskärp och gelégodis. Det handlar om huruvida du tycker det är okay eller inte. Gäller det en annan människa så får man fråga denne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

Det finns ingen lag för hur en vegetarian skall bete sig och jag vet vegetarianer som köper läderskärp och gelégodis.

Fast då är man ju inte vegetarian [confused]

Detta lilla "Ta de bitar du vill ha men låtsas ändå vara allt för att vara cooler"-tänket är lite skumt tycker jag. Om jag te x säger "Jag är vegan men äter en hamburgare i veckan för det är så jävla gött" så är jag ju inte vegan?!


   
SvaraCitera

Semi:

Fast då är man ju inte vegetarian

Man kan då fan vara slaktare och vegetarian samt samla på uppstoppade djur. Vegetarian har med vad man äter att göra och egentligen inte moralen bakom beslutet. Gelégodis är ju lite gråzon. Inte för att det är gott….

Semi:

Detta lilla "Ta de bitar du vill ha men låtsas ändå vara allt för att vara cooler"-tänket är lite skumt tycker jag. Om jag te x säger "Jag är vegan men äter en hamburgare i veckan för det är så jävla gött" så är jag ju inte vegan?!

Veganer tenderar att vara politiserade hippies som anser sig vara moraliskt överlägsna andra men ändå inkonsekventa mest hela tiden. För min del så skulle du gärna få vara vegan-men-äter-hambrugare-en-gång-i-månaden… Kalla det typ McVegan eller något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

Gelégodis är ju lite gråzon.

Lol va? Hur är det en gråzon?

Hampie:

Kalla det typ McVegan eller något.

Precis, inte vegan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Unikt exemplar" [bigsmile][bigsmile][bigsmile]


   
SvaraCitera

Semi:

Lol va? Hur är det en gråzon?

Vissa bryr sig inte då det är restprodukter, andra är för dumma för att veta vad som finns i och sedan så finns det gelégodis gjort på agaragar. Är rätt nyfiken på hur veggohippies ställer sig till mat som är förgad med kochenill.


   
SvaraCitera