Aviseringar
Rensa alla

SNÄLLA HJÄLP! Hon är helt förändrad!


sudd
 sudd

time: Det har jag gjort. Vilket "bagage" är det du tänker på?

Uppenbarligen inte. Ts har en partytjej som har dessutom hoppat av gymnasiet och har haft kul  "lite överallt". Ts verkar ha en magisk vision om "kärlek" (utan ta faktorer som att tjejen "behöver leka av sig")  och därefter förlovat henne trots att förhållandet pekar nedåt. 


   
SvaraCitera
mynona

sudd: Sådana tjejer som hon (med tanke på hennes bagage) ska aldrig tas till relationsnivå.

sudd:

"Verkar" inte så. Ts har en partytjej som har dessutom hoppat av gymnasiet och har haft kul  "lite överallt". Ts verkar ha en magisk vision om "kärlek" (utan ta faktorer som att tjejen "behöver leka av sig")  och därefter förlovat henne trots att förhållandet pekar nedåt. 

Jag förstår inte hur du kan tycka som du gör utan att få dåligt samvete. Du anser alltså att det är helt okej för dig att knulla runt och skaffa dig "bagage" och förtjäna kärlek, men när en tjej gör samma sak som du, då förtjänar hon inte kärlek? 

Förstår du inte hur orättvis du är? 

Vad är det som gör att du inte får dåligt samvete för att du tänker så? 

Är det för att du skyddar dig mot ditt dåliga samvete genom att tänka att "män och kvinnor är biologiskt olika och då e de naturligt för killar att knulla runt men om en tjej gör det e hon skabb, de en naturligt?" Är det så du gör för att bedöva ditt samvete?

Borde du inte skämmas för dig själv för att du bedövar din egen förmåga att urskilja rättvisa bara för att du vill kunna knulla runt själv och ändå se ned på tjejer du ligger med. Är man inte en dålig människa när man tycker så? 


   
SvaraCitera

Hjärta Mynona


   
SvaraCitera

sudd skrev väl inte att killar ska ligga runt? kanske har uttryckt sånt tidigare iofs


   
SvaraCitera
sudd
 sudd

thl*kt N.: sudd skrev väl inte att killar ska ligga runt? kanske har uttryckt sånt tidigare iofs

Har aldrig uttryckt sådant.


   
SvaraCitera
time
 time

sudd:

"Verkar" inte så. Ts har en partytjej som har dessutom hoppat av gymnasiet och har haft kul  "lite överallt". Ts verkar ha en magisk vision om "kärlek" (utan ta faktorer som att tjejen "behöver leka av sig")  och därefter förlovat henne trots att förhållandet pekar nedåt. 

Låter som en förlegad idé om att kvinnor inte ska kunna få ha ett aktivt sexliv om de någonsin vill knyta ihop säcken med en annan man. Nu vet jag inte varför TS förlovat sig med någon om relationen inte är tillfredsställande men det är väl inte tjejens fel? Låter ju framförallt som att det är framfusigheten som är problemet här. Att känna sig tvingad till sex är hemskt oavsett kön.


   
SvaraCitera

sudd:

Har aldrig uttryckt sådant.

då bygger ju hela mynonas kritik på ingenting


   
SvaraCitera
mynona

thl*kt N.:

då bygger ju hela mynonas kritik på ingenting

Han har vid tidigare tillfällen utryckt att det är naturligt och därför helt okej att tjejer får dåligt rykte, blir föraktade och kasseras när de ligger runt, medan det är okej att killar ligger runt utan att råka ut för samma konsekvenser. Detta är naturligt, därför okej, därför går det inget att göra åt, därför är det okej att det fortsätter, därför säger han själv här ovan att en tjej med sådant bagage inte förtjänar att få någon kärlek, och det utrycker han också som sin egen personliga princip. Han har alltså utryckt att han tycker det är okej att killer ska få ligga runt utan att kasseras som kärlekspartners; han har själv såvitt jag minns rätt talat om att han är sexuellt erfaren; och han uppger som princip att tjejer som ligger runt inte förtjänar kärlek. Så nej, min kritik bygger inte på ingenting, vi har diskuterat frågan många gånger förr.


   
SvaraCitera

Men killar vill inte ha nån som legat runt sådär. Man vill ju ha en high value brud, inte tvärtom.


   
SvaraCitera

Tickstart:
Men killar vill inte ha nån som legat runt sådär. Man vill ju ha en high value brud, inte tvärtom.

"value" ligger väl ändå inte i hur många nån legat med 


   
SvaraCitera

dinkompis:

"value" ligger väl ändå inte i hur många nån legat med 

inte nödvändigtvis, men en tjej som ligger runt som fan (säger inte att "Sara" är en sådan) signalerar ju att hon inte har förmågan att välja en tillförlitlig partner, och inte minst att hon är opålitlig.


   
SvaraCitera

Det här har ju givetvis biologiska förklaringar, men iochmed att vi har preventivmedel idag så innebär det ju inte samma sak längre. Men biologin finns ju kvar.


   
SvaraCitera

Varför det är olika för killar och tjejer:

En kvinna kan alltid vara säker på att barnet hon bär på är sitt eget.

En man kan aldrig vara säker på att kvinnan han underhåller bär på hans barn.


   
SvaraCitera
sudd
 sudd

time: Låter som en förlegad idé om att kvinnor inte ska kunna få ha ett aktivt sexliv om de någonsin vill knyta ihop säcken med en annan man.

Jag vet inte var du har sett min ide. Konstaterade att pga hennes ringa ålder och livsstilen som inte hon har utlevat än, gör inte henne mogen för seriös relation. 

time: Nu vet jag inte varför TS förlovat sig med någon om relationen inte är tillfredsställande men det är väl inte tjejens fel? Låter ju framförallt som att det är framfusigheten som är problemet här. Att känna sig tvingad till sex är hemskt oavsett kön.

Det jag kan säga är att ts inte bör spendera sin tid på henne och hitta en annan. Tjejen verkar inte förstå vad en relation innebär.


   
SvaraCitera
time
 time

sudd:

Det jag kan säga är att ts inte bör spendera sin tid på henne och hitta en annan. Tjejen verkar inte förstå vad en relation innebär.

Innebär en relation enligt dig att man ska gå med på sex när man inte vill så är det nog inte hon som inte förstår.


   
SvaraCitera