Aviseringar
Rensa alla

snälla hjälp ? hon blir misshandlad


Ämnesstartare

min kompis blir typ misshandlad av sina föräldrar elle jag vet inte... hon får typ inte gå ut ifrån lägenheten, dom står vid dörren och vaktar. hon kommer typ från ett annat land och dom säger att dom ska skicka dit henne och lalala. i det där landet där hon kommer ifrån så får tjejer typ inte gå utanför dörren NÅGONSIN. för några timmar sen så orkade hon typ inte mer, hon ba jag ska ta självmord inatt. men vi har snackat med henne och hon ska typ komma till skolan imorn. det enda hon får göra är att gå till skolan hon kan inte gå ut annars. men min fråga är:
VAD FAN SKA JAG GÖRA? hon kan ju inte gå hem igen, vem vet vad dom gör med henne? hon kan ju bo hos mig? men tänk om hon vill lyda sina föräldrar , så går hon hem? ska jag tvinga henne att inte gå hem då? snälla hjälp mig. tack


   
Citera

Du är för ung och för att kunna hantera det här. Det du kan göra är att försöka övertyga henne att tala med någon utomstående vuxen.


   
SvaraCitera

/Oväntad


   
SvaraCitera

Knak och brak:

/Oväntad


   
SvaraCitera

Oväntad:

Du är för ung och för att kunna hantera det här. Det du kan göra är att försöka övertyga henne att tala med någon utomstående vuxen.

& be dina föräldrar ringa soc


   
SvaraCitera

Oväntad:

Du är för ung och för att kunna hantera det här. Det du kan göra är att försöka övertyga henne att tala med någon utomstående vuxen.

Jag håller med, det var lite för många "Typ" och "Ba" för min del.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker samma som oväntad.

Försök stötta henne att prata med någon vuxen.
För om hon inte tycker om att vara hemma så borde hon söka hjälp.
Hon kan ju prata med lärare och kuratorn i skolan.
Om det är så att hon inte kan ta kontakt med soc.

Tosseida


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kan säga att ringa soc är inte alltid det bästa, min pappa är alkoholist och har slått mig ett antal gånger, jag kontaktade soc och då blev det bättre för ett tag.. men efter ung. ett halvår så hade vi inte mer kontakt med dom, eftersom jag ville fortfarande bo kvar här, och nu får jag fett mycke skit för det...


   
SvaraCitera

ta kontakt med soc


   
SvaraCitera

isola:

& be dina föräldrar ringa soc


   
SvaraCitera

Kotte:

Tycker samma som oväntad.

Kotte:

Försök stötta henne

Kotte:

Hon kan ju prata med lärare och kuratorn i skolan.
Om det är så att hon inte kan ta kontakt med soc.

Skulle nog ta kontakt med båda. Kurator för att kunna ha någon på skolan och prata med och har lätt att ta kontakt med lärare. Finns många lärare som vill hjälpa till är jag säker på.

mejmeejmej:

VAD FAN SKA JAG GÖRA?

Om jag var som dig skulle jag först prata med henne om att ta kontakt med både skolan (med skolan menar jag kuratorn, sen får kuratorn dra slutsatsen av vilka som behöver veta det på skolans nivå) och även soc, Varför jag säger att ni ska ta kontakt med båda är pga att soc kan vara ett helvete å få igång om man är själv som jag har förstått det sen kan kuratorn alltid vara till någon hjälp med.

Om hon tycker att det är otäckt att gå till dem så rekommenderar jag dig att följa med henne.

Om hon säger nej till det så skulle jag vara ärlig och säga till henne att du själv kommer ta kontakt med soc om hon inte gör det. För att få henne att inse hur pass allvarligt det är. Skulle även rekommendera dig att tala om detta för dina föräldrar. Jag skulle tippa på att dom inte skulle ha någonting emot att hjälpa dig i denna frågan.

Glöm inte att det jag har skrivit är INTE en guide detta är mina rekommendationer. Alla fall är olika och skall behandlas olika.

Vad du än gör ge inte upp.


   
SvaraCitera
smisk

Fett värd bumpning av tråden.


   
SvaraCitera

Plzzzzz, anmäl till soc!


   
SvaraCitera

smisk:

Fett värd bumpning av tråden.

teiubesc ville säga att:

teiubesc:

min pappa är alkoholist


   
SvaraCitera

Respektera att andra har olika syner på livet. Mångkultur du vet [party]


   
SvaraCitera