Aviseringar
Rensa alla

snälla hjälp mig!!!!!!


Ämnesstartare

jag har ett problem som skulle vara löst om farsan bara sa ja. jag har chattar och cammat me en kille i över ett halvår, och han bor 60 mil iväg, och så. så vi har bestämt för och träffas i sommar då han ska förbi min stad, och sen när han i slutet av sommarlovet så hade jag så himla GÄRNA viljat åka upp till honom[love] i en vecka.

jag har bara ett problem[n], och de är att få pappa och gå med på de. han säger bara att när jag är 18 får jag göra vad jag vill osv. blir tosig[cry]

snälla kom med era förslag på och övertala pappa


   
Citera

Hur gammal sa du att du var?


   
SvaraCitera

The_joker:

Hur gammal sa du att du var?

de e väl bara att läsa igenn[blush]


   
SvaraCitera

Eller så bara hittar du någon som bor närmre dig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

han har precis fyllt 19


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

malber:

Eller så bara hittar du någon som bor närmre dig

vill verkligen bara träffa honom just nu


   
SvaraCitera

carolinesmile:

vill verkligen bara träffa honom just nu

just nu ja
du kommer över det snart


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

malber:

just nu ja
du kommer över det snart

de kommer jag aldrig å göra!


   
SvaraCitera
Paseo

carolinesmile:

de kommer jag aldrig å göra!

jo det kommer du faktiskt [smile] sen är det väl bättre om han kommer till dig. i så fall. än att du åker till honom. och i en vecka, när du är 15? [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paseo:

sen är det väl bättre om han kommer till dig. i så fall. än att du åker till honom. och i en vecka

han ska ju komma förbi här först i några dagar innan han ska resa, och sedan när han kommer hem ska jag åka till honom, juu


   
SvaraCitera
Paseo

carolinesmile:

han ska ju komma förbi här först i några dagar innan han ska resa, och sedan när han kommer hem ska jag åka till honom, juu

grattis, men jag tycker fortfarande som förut [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paseo:

grattis, men jag tycker fortfarande som förut

okej 🙂


   
SvaraCitera

Om han ska komma förbi din stad först och ni ska ses då så kanske din pappa kan få hälsa på honom? Att låta din far se vem du pratar om ingjuter trygghet för situationen och förtroende för dig. Det visar att du är ansvarsfull och att du verkligen vill det här.

Ska killen vara med sina föräldrar då han passerar din stad? Då är det toppen att låta föräldrarna träffas! Annars kan ni komma överens om att de ska prata i telefon med varann. Det är klart att din pappa inte vill släppa iväg dig till en stad 60 mil bort (om det händer något kan han ju inte komma dit inom rimlig tid och hämta dig) till människor han inte känner. Det är inte konstigt alls. Men om föräldrarna sinsemellan får etablera en kontakt och din pappa vet att det finns vuxna där borta som är ansvarsfulla och har koll på läget så tror jag att han blir mildare inställd.

Det bästa att låta föräldrarna ta del av det hela. Det är inget man behöver tycka är pinsamt, det är vanligt. Jag har träffat många från nätet och har flera gånger fått tala med deras föräldrar i telefon eller att deras föräldrar pratat med mina föräldrar i telefon. Det är inget konstigt och inget skämmigt, det är trygghet både för de vuxna och för er, för ibland blir det inte som man tänkt sig och då är det bra att någon kan kliva in och reda upp det!


   
SvaraCitera

När jag var 15 träffade jag min nuvarande sambo, som då var 19. Han bodde hos mig en helg då min pappa inte var hemma, men pappa pratade med honom i telefon först.

En månad senare åkte jag till honom (vi hade också flera tiotals mil mellan oss) och då prata mamma med honom i telefon. Jag gav även mina föräldrar hans nummer, hans föräldrars nummer trots att han bodde själv och en kompis nummer som skulle vara med oss, och så ringde de ett par gånger om dagen och kollade av att allt var okej.

Nu har vi varit tillsammans i 4 år, så det är värt att känna sig pinsam (även om jag itne tycker att det behövs) och låta föräldrarna ta del av det hela! [party]


   
SvaraCitera

carolinesmile:

snälla kom med era förslag på och övertala pappa

Han är 19, du är 15. Om han vill komma hem till dig och bo under samma tak som din pappa i en vecka så vore det toppen, men jag förstår till 100% varför din pappa inte vill släppa iväg sin dotter till en okänd nitton(??)åring 50 mil bort.


   
SvaraCitera