Aviseringar
Rensa alla

Snälla hjälp mig!


Ämnesstartare

Jag ska flytta upp till Stockholm från Halmstad om några veckor för att läsa en skrivarlinje på en folkhögskola.

Jag är 19 år vilket betyder att jag inte får ta studielån förens jag är 20, hur csn har tänkt då har jag absolut ingen aning om. Man får ta studielån om man är 19 och läser på högskola, men inte på folkhögskola.

Jag kommer att få 2900 av csn i månaden. Och ni som känner till Stockholm förstår nog att jag inte kan klara mig på det. Jag har sökt jobb men det ser inte speciellt ljust ut, men jag ska fan hitta ett.

Det jag undrar är om det finns någon här som har varit i samma situaion. Eller om någon vet om det finns något annat än csn som man kan söka bidrag hos. Jag vet att folk har gjort det, jag kan bara inte hitta det.

/ Desperat brud


   
Citera

Bara soc som kan hjälpa dig


   
SvaraCitera

Vad är det för skillnad på högskola och folkhögskola? Vad är csn, och vart ligger halmstad?


   
SvaraCitera

BitnaNaglar:

Eller om någon vet om det finns något annat än csn som man kan söka bidrag hos.

Beroende på hur du kommer bo där så kan du ev. få bostadsbidrag för lägenheten ...dina föräldrar kanske kan ta ett vanligt banklån för dig som räcker tills du fyllt 20.

schism:

Bara soc som kan hjälpa dig

Har för mig man inte får socialbidrag när man studerar för då ska man vara inskriven hos arbetsförmedlingen.


   
SvaraCitera

BitnaNaglar:

Eller om någon vet om det finns något annat än csn som man kan söka bidrag hos.

Den enklaste lösningen nog är att bli en golddigger eller sälja sig på gatan[y]

Alternativt ha släktingar som betalar.


   
SvaraCitera
loita

Frazze:

Har för mig man inte får socialbidrag när man studerar för då ska man vara inskriven hos arbetsförmedlingen.

en tjej i min klass fick soc bidrag, fast hon var ifs utkastad hemmifrån av en alkolist morsa


   
SvaraCitera

Om du är sexig så är det ju rätt självklart vad du bör göra[wink] fast finns iofs många desperata killar därute, så spelar nog ingen roll om du är sexig eller inte[shake]


   
SvaraCitera

loita:

en tjej i min klass fick soc bidrag, fast hon var ifs utkastad hemmifrån av en alkolist morsa

Ja när det är sådant med i bilden gör dom undantag beroende på vilken nivå man läser och hur gammal man é


   
SvaraCitera

Vad ligger hyran på?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BitnaNaglar:

/ Desperat brud

När jag bodde på internat var det en kille som inte fick ta csnlån för han gick inte någon EGYkurs. Iaf, det går inte o lösa på annat sätt än att be om inackorderingbidrag som är på 500 /mån tror jag o att du får låna från dina päron :). Läste att soc skärpt reglerna för vilka som får socialbidrag.. tror inte du har nån chans där tyvärr.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera