Forumet - snälla hjälp mig.

snälla hjälp mig.

993 0 29
Jag har en jävla ångest känsla nu. Jag har slösat säkert över hundra kr på min vän. Och jag får inte ens tillbaka pant eller ett tack. När jag bjuder han på en dricka dela han inte med sig och kanske till och med häller ut den. Jag får aldrig ett tack eller bara kritik. Eller så får jag irriterande kommentarer. Jag bjuder nästan på allt. Och nu har jag ångest känslor som aldrig förr. Slut på pengar. Slut på kul. Och han frågar bara om jag kan köpa han saker. Och ibland bara lämnar han mig.

Spana också in:

qwertyy: Jag vill bara vara själv. Med mamma pappa och brorsan, men han är här och tar allt och tar för sig. Använder min dator utan tillåtelse, äter godis som min mamma köpte åt mig. Dricker ur drickan jag fick av mamma. Han bara tar för sig. Jag känner mig hopplös och slut på livslust.
Stå upp för dig själv

qwertyy: Känns svårt när han har varit där för mig hela tiden typ. Men också för att jag kan föreställa mig själv känslan att bli tillsagd när man tror att det man gör är okej. Jag vill verkligen vara själv nu. Att allt bara ska vara som vanligt. Med mamma och laga mat eller vara på rummet och spela.
Tror du verkligen att han inte vet att det han gör är fel? Snälla, jag tror själv att han gör detta på grund av att du är så pass svag och inte står upp för dig själv. 

Han har varit där för dig hela tiden... Det spelar ingen roll just nu, om han nu beter sig som en idiot så ska du behandla honom som en idiot, låt han inte utnyttja dig. Gör du ingenting åt saken så får du ta och skylla dig själv.

qwertyy: Jag vill bara vara själv. Med mamma pappa och brorsan, men han är här och tar allt och tar för sig. Använder min dator utan tillåtelse, äter godis som min mamma köpte åt mig. Dricker ur drickan jag fick av mamma. Han bara tar för sig. Jag känner mig hopplös och slut på livslust.
Bjöd du in han i huset då? Dumt gjort , är han där nu då? Sätt post-it lappar på allt som är ditt ...
Hur det gick till när han tog pengarna var att han räkna dom sen sa han bara att jag skulle kolla bort, så jag gjorde, och att han skulle göra ett trick eller skämta. Så när jag gjorde det kollade bara tillbaka och då hade han mina pengar i sin ficka. Då sa jag typ kom igen ge mig pengarna, lite lekfullt. Då skrattade han och typ puttade bort mig. Och sen när dagen gick vidare så köpte han dricka för pengarna. Och denna morgon (han sov över) så hade jag godiset som var kvar efter lördagen, och då tog han bara skålen och åt. När jag hörde han gräva och gräva i skålen vart jag ganska irriterad, ska klart man kan dela med sig, alla dagar, men det var att han frågade aldrig. Han bara tar för sig. Och när jag inte köper han en sak för mina pengar på försöker han ge mig dåligt samvete över det. Jag har slösat närmare alla mina sparpengar på honom. Började med typ 440 kr. Nu har jag typ 150 kvar. Första dagen var det okej, då var det ju en liten summa pengar, och jag hade en budget. Men nu har han skitit i det blå skåpet. Låter roligt men det är jävligt jobbigt.