Aviseringar
Rensa alla

Snälla! Hjälp mig med nya neutrala perspektiv (förlåt att jag skriver så långt)


Ämnesstartare

Hej! I våras gjorde jag och min sambo slut efter två år tillsammans efter att jag tagit reda på att han varit otrogen både mentalt och fysiskt med en annan tjej. Jag ville först försöka gå vidare men eftersom jag kysst ett par killar på fyllan under början av vårt förhållande så kände jag att det inte fanns mycket som egentligen var stabilt mellan oss. 

Bestämde mig för att inte skaffa någon ny och bara leva singellivet eftersom jag visste att nästa person jag träffar potentiellt kan bli "the father of my children". Tyvärr kan man ju aldrig bestämma när man träffar folk.

På skoj skapade jag och mina vänner varsin profil på en dejtingsite för att träffa nytt folk och bara chatta. Kom i kontakt med en kille där som utgav sig för att vara någon annan (hans uppfattning av practical joke). Han föll dock för mig och jag föll för den jag trodde han var. När han inte längre kunde undvika att träffa mig så kom det fram att han ljugit men jag valde att träffa honom ändå. Enligt honom hade han och hans sambo sedan två-tre år paus för att tänka på hur dom ville ha det. Han säger att dom inte var speciellt fysiska men att han sov där och sa att han älskade henne när hon sa det till honom för att hon hade tentor och han ville inte att hon skulle behöva oroa sig för deras förhållande. Träffade honom i alla fall första gången i mitten av december och hann träffa honom två-tre gånger innan jag gick på en tenta/julfest  och fyllekysste en kille som varit i mitt kompisgäng i tre år och hade sex med en annan kille jag varit halvt kk med under hösten som singel. Sen åkte jag hem till föräldrarna på jullov, träffade honom en dag till i juldagarna och hade det verkligen mysigt men han hade fortfarande inte gjort slut med sin tjej (jag är nästan helt 100 på det i alla fall). Sen på nyår var jag på en fest och låg (efter mycket tjat från hans sida, vill bara ha det sagt att jag verkligen inte var speciellt sugen på det) med en kille som jag flirtat med innan jag träffade den här killen första gången. Killen jag låg med på nyår var ganska intresserad av att fortsätta träffa mig för att se vart det ledde men jag visste att jag ville gå vidare med den andra killen om han bara gjorde slut med sin sambo. Jag sa inte att jag träffat någon som jag ville bli seriös med utan förklarade att jag inte var redo för något seriöst och att vi inte skulle ses mer för att försöka avstyra den kontakten. Åkte tillbaka till min lägenhet efter nyårsdagarna och var med den andra killen som äntligen hade gjort slut med sin tjej i flera dagar. Jag visste då att jag tyckte om honom jättemycket och ville fortsätta träffa honom när jag åkte på en skidresa till åre med skolan. Vi var ute fyra kvällar och en av kvällarna lekte vi en lek med ett killgäng vi träffat som gick ut på att alla bytte en liten blinkade lampa med varandra genom att kyssas. Alla kysste alla. Tjej-kille, tjej-tjej, kille-kille. Inte en mogen lek kanske men en kul grej på fyllan som kändes oskyldig. 

Anyway, berättade inte för honom att jag legat med två sen jag träffat honom första gången och berättade inte att jag lekt leken i åre. Någon vecka efter att jag kommit hem så hade vi verkligen ett genombrott och jag kände att jag verkligen ville satsa på den här killen. Vi hade alltså känt varandra en månad drygt och träffats typ 20 gånger. Tyvärr så hörde en kille av sig som jag varit intresserad av tidigare men som letade efter något seriöst när jag absolut inte gjorde det. Vi avstyrde det då eftersom han är lite äldre och vill komma igång med nästa fas i livet medan jag inte var redo för det. Nu hörde han i alla fall av sig igen och jag var ju uppenbarligen redo för ett förhållande nu eftersom jag var på väg in i ett så då var detta inte längre problemet. Kunde inte släppa tanken på att jag kanske ville vara med honom trots allt och bestämde mig för att åka och träffa honom för att utesluta tanken. Det slutade tyvärr i sex men med lärdomen att jag absolut inte var intresserad av honom och kunde helhjärtat bege mig in i en relation med killen jag dejtat en månad. Hade inte tänkt berätta för honom om något av det men han fick reda på allt och helvetet bröt lös. Efter mycket skrik och desperata försök att övertala honom att stanna hos mig och att jag verkligen inte skulle göra sådant mot honom igen så bestämde vi oss för att försöka igen. 

Vi har verkligen superbra stunder och vi älskar varandra men ibland kommer såklart bakslag. Nu har vi haft en jättebra månad nästan utan bråk, men igår dök ett nytt upp (vilket egentligen är själva problemet jag behöver hjälp med). Nu är det snart valborg och det blir första gången sen januari som jag och mina kompisar ska festa. Det är i såna tillställningar som jag och killen jag fyllekysste på julfesten träffas. Våra kompisgäng har festat ihop i tre år och nu är det dags igen. Jag sa då till min pojkvän att jag vill att vi ska kunna umgås allihopa. Min pojkvän lackade sönder totalt och sa att han aldrig nånsin hört talas om att man skulle umgås med en person man varit otrogen med framför sin partner. Jag sa att jag inte vill att mina kompisar ska behöva känna att dom inte kan hänga med oss alla tre samtidigt.

Självklart håller jag med om att om man får en ny chans av sin partner så ska man kapa kontakten med dom man varit otrogen med och jag har kapat kontakten med dom tre som jag legat med sen första gången jag träffade min pojkvän. Framförallt den äldre som jag låg med sist. Han säger att jag har sjukaste bekräftelsebehovet någonsin och behandlar honom jättedåligt och att mitt beteende inte alls ändrats om jag vill kunna umgås med killar jag varit otrogen med eller haft en flirtig kontakt med även om det aldrig ens hänt något fysiskt med denna person och den flirtiga kontakten ägde rum innan jag träffade honom. Det är här våra åsikter skiljer sig. Självklart ska man inte umgås med folk man varit otrogen med, men den här killen som jag kysste. Varför ska han straffas och inte kunna komma om jag och min pojkvän ska dit när det handlar om fyllehångel, när jag bara hade träffat min pojkvän två-tre gånger när det hände, han som jag hånglade med inte visste om att jag träffade en kille plus att min pojkvän dessutom hade en egen flickvän under perioden. Tycker inte att mina kompisar ska behöva välja mellan oss tre. Sen att han säger att jag ska kapa kontakten med alla jag någonsin skrivit "hej snygging" till känns också som en överdrift. Alla vet ju att jag ar pojkvän och då måste jag ju få inleda en kompisrelation med dessa även om vi kanske flirtat på krogen nån gång för länge sen.

Han har en sjuk övertalningsförmåga min pojkvän, så även om jag stod på mig i stunden och sa att jag tycker att det inte räknas som en otrohet med killen jag kysste och att jag måste få gå fram och prata med folk som jag flirtat med innan jag träffade honom. Men nu vet jag som sagt inte vem som har rätt och han är så bestämd på sin punkt och säger att han aldrig kommer kunna ha en flickvän som "desperat söker bekräftelse, godkännande och uppmärksamhet"och att "det är helt sjukt att jag tycker att det verkar rimligt att han ska vilja umgås med dom jag varit otrogen med eller att jag vill det". Jag behöver inte ens prata med den här killen på valborg. Jag vill bara att våra gäng ska kunna umgås bekymmerslöst. Sen fattar jag att han inte hoppar högt av glädje att behöva umgås med någon jag hånglat med, men det gör ju inte jag när han träffar sitt ex heller men jag skulle ju inte hindra honom från det.

Är det helt sjukt att jag tycker att vi borde kunna vistas tillsammans med en kille jag hånglat efter att jag träffat min pojkvän bara några gånger eller att folk jag flirtat med inte ska få börja om med en helt vänskaplig relation? Borde jag avstyra valborg och inte vara med mina vänner och vara med min pojkvän själva nånstans istället? Eller borde han tagga ner och bli lite mer rimlig i vilka jag ska avsluta kontakten med? 

Förväntar mig absolut inte att han skulle ha gått vidare efter det jag gjort redan nu, men eftersom han ger mig en ny chans måste han försöka gå vidare och lita på mig och integrera våra liv.

Snälla läs igenom och skriv nån kort kommentar. Han åkte ifrån mig och jag når inte fram till honom med mina argument.


   
Citera

Tycker din kille tar det hela lite för hårt, ni borde kunna umgås allihop tillsammans (i mitt tycke) - men samtidigt kan det nog vara svårt att övertala honom med div. argument eftersom det antagligen ligger på ett känslomässigt plan snarare än ett principiellt.

Försök att prata om varför han känner som han gör och jobba på problemet därifrån.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för att du tog dig tid att svara (eller man kanske inte ska svara på sin egen tråd?Är ny med här. Skapade ett konto enbart för detta)


   
SvaraCitera
Åtta

anna.ahl:  (eller man kanske inte ska svara på sin egen tråd?)

I chattrådar som denna får du gärna svara. Dock räcker det att du skapar en tråd. Du behöver inte skapa tre om samma sak. Jag har tagit bort de andra två. Den här fick vara kvar eftersom du skapade den först.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha, desperat tjej som försöker få svar bara. Sorry om jag spammat


   
SvaraCitera

Tjena. Ni verkar ju vara väldigt olika. Han verkar hålla dig väldigt hårt vilket du, om jag förstår rätt, inte vill ha i ett förhållande. Har du berättat att du inte skulle ha gjort någonting med honom om ni hade blivit seriösa innan ? Jag tror problemet ligger mycket där. Det som jag skulle göra skulle nog helt enkelt ha varit att vara konkret. Sätt er ned och prata om vad ni tycker är otrohet, var gränsen går, hur du känner för honom, varför du vill kunna umgås med dessa vänner osv. Du skulle ju inte vilja gå på firandet om du kände något för den här killen du höll på med över huvud taget, right? Sätt er helt enkelt ner och var konkreta. Vad är okej och vad är inte okej.

Dock tkr jag du ändå ska förstå honom här. Om han ansåg att ni var seriösa där i början, mer än dig, så är ju det en jobbig situation för honom att vara på samma frest som den mannen. Det borde du kanske ändå ha förståelse för.  Speciellt så nära inpå. Ni kan inte gå till hans vänner och fira detta år istället?

OBS glöm inte första majfirandet bara 🙂


   
SvaraCitera