Aviseringar
Rensa alla

Snälla kolla hit!


QlimaX
Ämnesstartare

Jag går i 7an och förra året när jag alltså gick i 6an så fick jag ju betyg för första gången då fick jag ett D i svenska. Jag blev inte jättenöjd över mitt betyg men beslutade mig för att lägga ner det mesta av min energi på just svenskan i 7an.  Jag har värkligen gjort mitt allra bästa. Nu i 7an så har vi fått ett nytt bedömmningsplats på internett där vi kan se våra bedömningar redan innan vi fått våra betyg så vi vet vad vi behöver öva på. Jag tycker att det är en bra ide men nu när jag kollade in på vad jag hade fått för bedömning i svenska så fick jag en chock jag hade typ inte ens uppnått kraven för E! 

Skärmavbild 2013-10-24 kl. 15.32.02.png

Som ni ser på bilden så har jag orange färg på E-nivån. Vad jag och klassen har fått förklarat är att orange färg betyder att jag nästan har uppnått kraven för den nivån och grön färg betyder att jag har uppnått.

Denna uppgift som detta handlar om tycker jag att jag förtjänar åtminstone ett B på för jag satt jättelänge och jobbade på den i flera timmar och blev jättenöjd! Jag har fått samma bedömning på två områden till och sedan ett C och ett D vilket jag ändå inte blev jätteledsen över. Men tre knappt uppnådda krav!!! Jag har alldrig fått så här dåliga betyg och om jag nu får ett E och alltså sänker mig så vet jag inte vad jag kommer att göra och jag är inte säker på vad mamma kommer att göra häller. Att hon kommer att bli mycket besviken på mig det vet jag, och ändå så har jag gjort ett riktigt bra arbete som iallafall är värt ett C. Jag blir så himla ledsen när jag detta jag har slitit så himla hårt Gråter

Åh! vad ska jag göra?!?!?Gråter


   
Citera

Tycker du ska prata med din lärare, det är hennes jobb att du ska uppfylla målen och gå iväg med bra betyg. Be henne att förklara varför du inte uppnått målen och vad du kan göra så du uppnår dem. Sen ska du inte tänka på mamma, det är för din skull du studerar och ingen annans. 


   
SvaraCitera

Först, lär dig stava. För det andra så är det nog bara träning träning och träning som hjälper! (: Ett tips är att läsa väldigt mycket. Genom det får du ganska stora kunskaper.


   
SvaraCitera

Läser du mycket? Är du bra på att formulera dig? Målar du med adjektiv inte bara.färger utan andra adjektiv som känslor också? Tänk på att.Du kan skriva 700 sidor men.ändå få ett E, det handlar inte om kvantitet utan kvalitet. Tänk också på att.kolla igenom texten flera gånger efter grammatiska fel och stavfel.

Tänk över detta, hoppas dina betyg blir bättre.


   
SvaraCitera
QlimaX
Ämnesstartare

Tack så mycket för hjälpen ska tänka på allt!Glad


   
SvaraCitera