Aviseringar
Rensa alla

Snälla pappsi lär mig mer om din fina rasism


Paseo
Ämnesstartare

Ahhh pappa är oerhört rasistiskt lagd
Jag o mina systrar har ba vart tsm me utlänningar
Nu är en av mina systrar ihop me en från libanon o en annan ihop me en från thailand, pappa hatar dom båda två

Mmmm så kommer yngsta dottern paseo me sin svarta etiop
De va sista droppen för pappsi
De va lite som att han gav upp o tänkte "livet e kört jag har 4 totalt misslyckade döttrar"

Vi kan inte ens prata om våra pojkvänner utan att han börjar prata om invandring å annat prat som inte hör dit

nu vill han inte ens diskutera min pojkvän längre han vill inte träffa han heller han bara kräks på han

men jag ska säga er att hade min pojkvän vart som hans kompisar som kommer från samma land då hade han aldrig blivit min pojkvän, inte ens min kompis. dom är så extremt påverkade av de udda lagarna i deras land o de e inge bra. min pojkvän är inte sån. han är bra på alla sätt å därför e jag kär i han.

mmm ja vet inte va jag ska göra. de stör mig så mkt att pappa e sån här. han tycker att jag e helt dum i huvudet. vanligtvis brukar inte jag hålla me er när ni säger något för ni umisar brukar ha jätteudda åsikter men okok säg till mig va ska ja göra. hur ska jag hantera pappa.


   
Citera

har han träffat era pojkvänner?


   
SvaraCitera
Paseo
Ämnesstartare

dvärgkastarn:

har han träffat era pojkvänner?

mmmm han har träffat mina systrars men inte min


   
SvaraCitera

Be din far dra åt helvete om han är för bigott för att acceptera faktum


   
SvaraCitera

Hade jag haft en dotter så hade jag också föredragit att hon valt att bli ihop med en svensk man eller någon annan av vit börd. Så resonerar man överallt så din far är inte så unik egentligen.


   
SvaraCitera

Vehnk:

Så resonerar man överallt

nej [smile]


   
SvaraCitera

vill träffa din pojkvän


   
SvaraCitera

Din far är tyvärr en idiot. Föreslår att du antingen fasar ut honom ur ditt liv om han inte kan acceptera och framförallt RESPEKTERA dig och de val du gör, eller konstant påminner honom om hur bra du tycker att din pojkvän är och visar honom att ni är lyckliga tillsammans.


   
SvaraCitera

Paseo:

mmmm han har träffat mina systrars men inte min

ok, kommer han överens med dem då?

Vehnk:

Så resonerar man överallt

nej


   
SvaraCitera

Paseo:

Jag o mina systrar har ba vart tsm me utlänningar
Nu är en av mina systrar ihop me en från libanon o en annan ihop me en från thailand, pappa hatar dom båda två

Mmmm så kommer yngsta dottern paseo me sin svarta etiop
De va sista droppen för pappsi

ur ska jag hantera pappa.

Fan vad sorgligt. Bor ni tillsammans med er pappa?

Annars så skulle ni kunna köra en "intervention", som man gör med missbrukare. Alltså att ni går ihop, konfronterar er pappa tillsammans och berättar innerligt hur ni känner och ställer ert ultimatum: vad ni kräver av honom för att ni ska vilja umgås med honom i fortsättningen.

Sen får han göra sitt val. Förhoppningsvis är det en så kraftfull markering att det kommer tvinga honom till att omvärdera sina uppfattningar.


   
SvaraCitera

Cassie:

Annars så skulle ni kunna köra en "intervention", som man gör med missbrukare.

sett för mkt på amerikanska serier eller???[cry]


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

sett för mkt på amerikanska serier eller???

Image
[cool]

Fast seriöst tycker jag att det är en rätt bra idé. Man behöver skapa ett starkt allvar och ställa saker på sin spets för att tvinga fram en förändring. För man kan ju fan inte ha en relation med en person som inte accepterar den man är och som avskyr och vägrar beblanda sig med dem man älskar pga. nån unken rasism.


   
SvaraCitera

Kanske han behöver höra hur han har fel från någon utomstående
Han ser ju antagligen på er fortfarande som 'sina små döttrar som han måste lära hur ska leva osv'
Så kanske skulle lyssna bättre om någon i hans ålder eller så förklarade noga för honom hur fel han har, ja på ett snällt icke förolämpande sätt då


   
SvaraCitera

Paseo:

Jag o mina systrar har ba vart tsm me utlänningar

Är ju ändå rätt udda att alla 4 systrar bara varit med utlänningar, gör ni det undermedvetet för att reta honom eller? Vad är det för fel på svenska killar?


   
SvaraCitera

Vehnk:

Hade jag haft en dotter så hade jag också föredragit att hon valt att bli ihop med en svensk man eller någon annan av vit börd. Så resonerar man överallt så din far är inte så unik egentligen.

Det var nog dagens det! [smile]


   
SvaraCitera