Aviseringar
Rensa alla

Snälla pappsi lär mig mer om din fina rasism


AlexanderW:

Är ju ändå rätt udda att alla 4 systrar bara varit med utlänningar, gör ni det undermedvetet för att reta honom eller? Vad är det för fel på svenska killar?

svenska killar kan vara ok, fast många är rätt fjolliga eller tråkiga eller muppiga. Så är det ju i och för sig överallt med allt slags folk. Fast vissa utländska män kan något härligt manligt över sig utan att vara macho o så kan det vara nice med ett annat språk.


   
SvaraCitera

AlexanderW:

Vad är det för fel på svenska killar?

du,.

ok förlåt det var taskigt


   
SvaraCitera

AlexanderW:

Är ju ändå rätt udda att alla 4 systrar bara varit med utlänningar, gör ni det undermedvetet för att reta honom eller?

Kanske är ett släktdrag.


   
SvaraCitera

jag känner igen mig men min pappa är inte uttalad rasist.

vad knäppt. ignorera honom.


   
SvaraCitera

AlexanderW:

Vad är det för fel på svenska killar?

Ja det måste ju uppenbarligen vara fel på de svenska killarna för annars skulle de aldrig välja att bli ihop med utländska killar.

Vettigt resonemang.

Werjevir:

svenska killar kan vara ok, fast många är rätt fjolliga eller tråkiga eller muppiga. Så är det ju i och för sig överallt med allt slags folk.

Vad i hela fridens namn. Vart kommer detta ifrån? (är du seriös? [sad]) Svenska killar är inte fjolliga eller tråkiga. Vissa killar är det, men inte för att de är svenska. Vissa av dessa fjolliga tråkmånsar är även invandrare mvh blandad bakgrund. Svenska killar har säkert en massa grejer gemensamt på grund av att de är svenska, men inte detta. Blä.

Werjevir:

Fast vissa utländska män kan något härligt manligt över sig

[shake]


   
SvaraCitera

Miceparade:

Vettigt resonemang.

Det där är ditt resonemang och inte mitt.

Mitt resonemang är att tjejerna aktivt verkar välja bort svenska killar pga att reta pappa.


   
SvaraCitera

AlexanderW:

Det där är ditt resonemang och inte mitt.

Resonemanget är en direkt konsekvens av din fråga: "vad är det för fel på svenska killar?", vilket du själv borde kunna inse.

AlexanderW:

Mitt resonemang är att tjejerna aktivt verkar välja bort svenska killar pga att reta pappa.

Vilket inte heller är särskilt vettigt då det antar att tejerna inte tar sina beslut baserat på vad de själva vill, utan snarare på vad pappa gillar/ogillar. Som att deras liv skulle handla mer om honom än de själva. Not likley.


   
SvaraCitera

Miceparade:

Vilket inte heller är särskilt vettigt

Betydligt vettigare än du verkar tro. Fråga vem som helst som läst nån form av grundläggande beteendevetenskap.


   
SvaraCitera

Miceparade:

Vad i hela fridens namn. Vart kommer detta ifrån? (är du seriös? )

Öh har alltid gillat 'manliga män' helt sen jag var ett litet dagisbarn asså inte så att jag var intresserad av dem då, men kände fan heller att bli kär i ett barn då väntar jag heller

Miceparade:

Svenska killar är inte fjolliga eller tråkiga. Vissa killar är det, men inte för att de är svenska. Vissa av dessa fjolliga tråkmånsar är även invandrare mvh blandad bakgrund. Svenska killar har säkert en massa grejer gemensamt på grund av att de är svenska, men inte detta. Blä.

Mh sa ju inte alla utan att många var rätt så o sedan sa jag emot mig själv med att det är så överallt, att det inte är särskilt för sverige.

Miceparade:

[shake]

host vissa

Asså jag går inte efter nationalitet alls när jag blir kär i nån

Försöker ba tänka ut vad som skulle kunna va dåligt med svenska män
Det är inte just att de är svenska, men en del har en sorts 'svennighet' som jag inte tycker är särskilt attraktiv alls, mvh född o uppvuxen i norge där killarna ofta är totalt annorlunda, inte att de är bättre

fy vad muppigt det här känns
det blir alltid fel när man försöker gruppera folk


   
SvaraCitera

äschdå inget fel på lite hederlig vardagsrasism


   
SvaraCitera

AlexanderW:

Betydligt vettigare än du verkar tro. Fråga vem som helst som läst nån form av grundläggande beteendevetenskap.

Läs igen.

Miceparade:

Som att deras liv skulle handla MER om honom än de själva.

Werjevir:

har alltid gillat

Mitt uttalande handlar inte så mycket om din personliga smak som hur du uttryckte dig i frågan.

Werjevir:

fy vad muppigt det här känns
det blir alltid fel när man försöker gruppera folk

Håller med.
Förfasades främst över att det var en så lättvindig generalisering från din sida, direkt kopplad till nationalitet.


   
SvaraCitera

Miceparade:

Läs igen.

Jag förstod vad du skrev och jag menar det jag skrev.

Folk är jävligt mycket mer produkter av sin uppväxt och har mycket mindre fri vilja än de flesta vill inse. Jag säger inte att det måste vara så i detta fallet, men det är inte heller osannolikt.


   
SvaraCitera

Miceparade:

Förfasades främst över att det var en så lättvindig generalisering från din sida, direkt kopplad till nationalitet.

Aa var nog lite slö o oengagerad i mitt tänkande där o i tillägg formulerade jag mig dåligt utan att riktigt sätta ord på vad jag tänkte.
Egentligen så är jag alltid varit lite utav en misantrop så har en tendens att se väldigt negativt på folk öht, vet inte helt hur jag ska fixa det


   
SvaraCitera

svarta är alltid jätteelaka mot mig för att jag e bög[sad]


   
SvaraCitera

AlexanderW:

Folk är jävligt mycket mer produkter av sin uppväxt och har mycket mindre fri vilja än de flesta vill inse.

Visst, men detta innebär verkligen inte att varje aktiv handling har en specifik agenda som är en direkt reaktion på övriga omständigheter. Och även om det nu mot all förmodan skulle stämma att Paseo och hennes systrar undermedvetet rebellar mot sin far genom att bli ihop med utländska killar kan jag garantera dig att är sekundärt det faktum att de är är kapabla att se sina pojkvänner som mer än ett verktyg i relationen med honom.

Werjevir:

Egentligen så är jag alltid varit lite utav en misantrop så har en tendens att se väldigt negativt på folk öht, vet inte helt hur jag ska fixa det

Jobbigt :/


   
SvaraCitera