Aviseringar
Rensa alla

snälla tjejer kolla hit


Ropade"Mamma kan du.komma och hjälpa mig?" hon kom in med bindor i handen<3


   
SvaraCitera

QlimaX:
Hej är en tjej på 13 som precis har märkt att jag har mens!!!

Jag vet att alla får mens oochatt detta är helt naturligt men det som jag behöver desperat hjälp av är hur jag ska säga  till mamma. Snälla ge mig föörslag eller berätta hur ni berättade det för första gången. Behöver värkligen hjälp!!!

Jag bara sA mamma jag har fått mens så hon berätta bla bla bla att jag inte får slänga tamponger i toan o sånt aså de helt normalt


   
SvaraCitera

Jag var väldigt nervös när jag skulle berätta för min mamma men när jag sa det blev hon jätte glad och nervositeten släppte. Hon sa det väldigt väntade "Åh gumman va stor du har blivit!". Sedan fick jag en lektion om alla de 10 00 olika sorters bindorna vi har hemma och deras användningsområden. 


   
SvaraCitera
QlimaX
Ämnesstartare

Tack för alla svar så fort! Berättade det igår sa typ "Eh mamma jag har fått mens" haha visste inte riktigt vad jag skulle säga men mamma bara "Gud så roligt, va stor du har blivigt" Och massa grejer sen så åkte vi och handlade bindor till mig så var det klart. Hehe va inte så stor grej egentligen. 


   
SvaraCitera
Bell
 Bell

Hjärta

Tänk att det ska vara sådär för varenda flickebarn! Minns också att jag var jättenervös.. Minns att jag sa att jag hade fått mens och frågade om man kunde duscha som vanligt. Hjärta nu har jag haft mens i 11 år (!)... inte konstant dock, det hade varit lite störigt. Söt Ska prata med mina framtida döttrar om mens i tid så att de slipper ångesten Ledsen

Grattis till en fungerande fiffilina!


   
SvaraCitera