Aviseringar
Rensa alla

snällaste sättet att berätta det ?


Ämnesstartare

det är en kille som gillar mig , han tror att jag gillar honom också.
hur ska man berätta för honom att jag inte gillar honom på det sättet ? hur är det bästa sättet att säga det på ?
vill inte såra honom eller förlora honom som kompis !


   
Citera

elinsimonsson:

det är en kille som gillar mig , han tror att jag gillar honom också.
hur ska man berätta för honom att jag inte gillar honom på det sättet ? hur är det bästa sättet att säga det på ?
vill inte såra honom eller förlora honom som kompis !

Varför tror killen att du gillar honom? Har du sagt att du gör det men sedan ångrat dig? Välj ett bra tillfälle att berätta för honom att du gillar honom som kompis, men tyvärr inte mer än så. Säg det på ett schysst sätt. Förklara inte för honom i detalj för det kan såra honom, utan du kan säga något i stil med "jag gillar dig mycket , men bara som kompis. Vi kan väl fortsätta vara vänner för jag vill inte förlora dig?". Förhoppningsvis tar killen det på ett bra sätt och är glad för att ni kan vara vänner. Lycka till!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag har inte sagt något.
det är HAN som håller mig i handen , HAN som säger gulliga saker till mig men jag gör inget tillbaka . så han har nog "inbillat" sig det !
tack ! [smile]


   
SvaraCitera

du får väl visa det då
låt honom t ex inte hålla dig i handen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag försöker verkligen att visa det men lyckas inte så bra 😉


   
SvaraCitera
time
 time

elinsimonsson:

jag försöker verkligen att visa det men lyckas inte så bra 😉

Du måste ju säga som det är fort, annars blir det ju bara värre. Stackars pojke.


   
SvaraCitera

Visa honom fittan och säg "du kommer aldrig få vara i den här!"


   
SvaraCitera

obs. menade kussimurran[blush]


   
SvaraCitera

har en kille som varit mereller mindre intresserad under de 5 år vi varit vänner

Är förmodligen skittaskig mot honom. Brukar nämligen behandla honom som VÄN inget mer, och prata om killar med honom.

De är inte dumma i huvudet, pojkarna. De förstår.


   
SvaraCitera