Aviseringar
Rensa alla

Snakebite + tandställning?


Ämnesstartare

1. Någon som vet om man kan ha snakebites om man har tandställning i överkäken?

2. Hur vet man vilken längd man ska ha på piercingen (ska göra själv)?


   
Citera
Ämnesetiketter

Jag tror inte att dem på tandvården vill behandla människor med piercingar runt munnen och tungan, det står så på min vårdcentral att man inte gör det iallafall. Kolla med dem först. För alltså, piercingar måste ha några veckor att läka då man inte kan ta ur dem, om du skulle på besök hos tandläkarn menar jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det borde väl gå? Jag har ju hål i läppen fast i nederkäken och det går bra så länge man har ringar och inte stavar (stavarna fastnar i tandställningen när man pratar, äter osv).

Sagitta:

Jag tror inte att dem på tandvården vill behandla människor med piercingar runt munnen och tungan,

Jo, men dom rekomenderar att inte pierca sig. I början var mina tandläkare lite mer hårdhänta än vanligt och lite bittra. Men dom vande sig och blev normala igen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan man ha ring som läk piercing?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

creepy:

Kan man ha ring som läk piercing?

Du kan men verkligen inget som rekommenderas utan piercare


   
SvaraCitera

creepy:

Kan man ha ring som läk piercing

ja det kan du ha jag hade det[wink]


   
SvaraCitera

fårman välja om man vill ha ring lr stav när man piercar sig hos en piercare?[tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DreAdsKungen:

fårman välja om man vill ha ring lr stav när man piercar sig hos en piercare?[tard]

Det fick jag åtminstone göra. Fast han sa typ "ja, visst får du välja, men du _vill_ ha stav". Så då litade jag på honom, bytte ju ändå efter typ 3 veckor max


   
SvaraCitera

Jag har snakebite och tandställning i både över- och underkäken. Jag skaffade ringar med en gång, så ja, man kan ha ringar som läkesmycken. Dessutom fastnar stavar mycket mer i tandställningen skulle jag tro.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack:)


   
SvaraCitera

Budolicious:

Det fick jag åtminstone göra.

okajj tack[bigsmile]

[tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sagitta:

Jag tror inte att dem på tandvården vill behandla människor med piercingar runt munnen och tungan, det står så på min vårdcentral att man inte gör det iallafall.

Jag har varit hos tandläkaren och vårdcentralen flera gånger med piercingar i läppen, har aldrig äns fått en komentar om mina piercingar

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

creepy:

1. Någon som vet om man kan ha snakebites om man har tandställning i överkäken?

om jag var du skulle jag vänta tills jag hade tagit ut tandställningen


   
SvaraCitera

Sagitta:

Jag tror inte att dem på tandvården vill behandla människor med piercingar runt munnen och tungan, det står så på min vårdcentral att man inte gör det iallafall.

men gud. varför?


   
SvaraCitera

minimojen:

ag har varit hos tandläkaren och vårdcentralen flera gånger med piercingar i läppen, har aldrig äns fått en komentar om mina piercingar

Fast de har skyltar om att de inte gör det, men de kanske gör undantag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sagitta:

Fast de har skyltar om att de inte gör det, men de kanske gör undantag.

jag har aldrig sett att dom skyltat om att man ska ta ut piercingar vid tandläkarbesök och läkarbesök för att dom inte vill behandla folk med piercingar. Måste vara din tandvård/vårdscentral som är cp


   
SvaraCitera