Aviseringar
Rensa alla

Snart 18 och dags för bilköp


S3ON:

De har börjat nu har jag sätt, men inte överallt. [wink]

jo de har dom, gött som fan o få bort vinterböset[cute]


   
SvaraCitera

Ingen av de där bilarna är väl direkt "roliga" o om lite dryga fem år är dina 135K förvandlade till några tusenlappar. Varför inte köpa en billig bil för 35K, ut o gör en längre resa för 50K o spara 50K?

Men tillbaka till dit bilköp. BMW har ju dessvärre blivit någon jävla blattebil som många blattar köper för att visa att de är något, tyvärr. [sad] Dvs, tyvärr för oss som gillar BMW. [sad] [sad] [mad] Skulle nog personligen lägga min slant på Audi även om jag skulle föredra en "roligare" bil hellre skulle satsa på... kanske en jänkare. En gammal 50-talare kanske. [smile] Själv har jag en fin gammal Mercedes SL 500 AMG 1995 som du kan se på bild i en annan tråd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TOK TRIMMAD SAAB 9000! MED 500 hk minst! [badgrin][badgrin][badgrin][badgrin][badgrin]


   
SvaraCitera

drfrasse44:

TOK TRIMMAD SAAB 9000! MED 500 hk minst! [badgrin][badgrin][badgrin][badgrin][badgrin]

Kanske inget man rekommenderar till en kille som just fått sitt sprillans superfärska körkort. [smile]

Men visst är trimmade Saabar häftiga men kanske inget för en nybörjare...

Saab 9-3 2,0T Coupé "Twinpipe" 1998 512Hk / 620 Nm
Image
http://www.garaget.org/?car=79

...med Porsche-bromsar [bigsmile]
Image


   
SvaraCitera

BMW 3 eller A4!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

polkagrisn:

Audi A3, nyare än 06 med snygga fronten

Varför inte en S3 istället? mer bhp - roligare att köra


   
SvaraCitera
Issen

135.000 för köp, sen får du lägga på rätt många tusen kronor i skatt och försäkring varje år.

Jag skulle köpa någon fin begagnad istället för kanske 50000.

Om inte annat så gillar jag Audi mer, dom e skönare att köra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

joof:

Varför inte en S3 istället? mer bhp - roligare att köra

De S3or jag hittat på blocket kostar dubbelt så mycket som en A3a och A3an är redan i princip på toppen av budgeten så... ska ju ha råd att äga bilen också. Kan helt klart förstå att de är roligare att köra men... är tyvärr inte ekonomiskt oberoende!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TheSpookyMan:

Men tillbaka till dit bilköp. BMW har ju dessvärre blivit någon jävla blattebil som många blattar köper för att visa att de är något, tyvärr.

Håller med om detta men personligen tycker jag att om man köper en lite dyrare BMW/Audi så försvinner blattestpämpeln och det är inte längre någon "pizzaracer"


   
SvaraCitera

Familjen har haft ett antal Audi bilar under åren dock varken A3 eller A4 vad jag kan minnas men jag vill själv ha en A3 som förstabil så satsa på det 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

Familjen har haft ett antal Audi bilar under åren dock varken A3 eller A4 vad jag kan minnas men jag vill själv ha en A3 som förstabil så satsa på det 🙂

Har inte provkört A3an ännu, bara spanat in en lite. Kan säga att den är riktigt skön att sitta i och det känns absolut inte som en småbil när man sitter i den (får cellskräck i mormors hyndai). Klar segrare över BMWs 1-serie.


   
SvaraCitera

polkagrisn:

Kan säga att den är riktigt skön att sitta i och det känns absolut inte som en småbil när man sitter i den

Jag tycker inte den ser liten ut, okej mindre än en längre bil ;D men den ser rymlig ut.
Jag provsatt i en Dodge Viper under veckan, fyfan, jag fick precis plats på sätet, men ruskigt skönt var det! Så lyckas du spara ihop några hundratusenlappar till så kolla in den istället 😉


   
SvaraCitera

Buddah:

Någonting säger mig att du inte är vänsterpartist.

[love][love][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

Jag tycker inte den ser liten ut, okej mindre än en längre bil ;D men den ser rymlig ut.
Jag provsatt i en Dodge Viper under veckan, fyfan, jag fick precis plats på sätet, men ruskigt skönt var det! Så lyckas du spara ihop några hundratusenlappar till så kolla in den istället 😉

Min älskade far äger en Z06 så vet hur det är, dock gillar jag inte den typen av bilar, känns lite "gubbiga". En Audi TT RS eller R8 är väl drömbilen 🙂


   
SvaraCitera

polkagrisn:

gubbiga

....
Z06 kanske, men Viper snackar du INTE sådär om, fattaru??? !!! 😀

polkagrisn:

En Audi TT RS eller R8 är väl drömbilen 🙂

Min är Viper SRT/10 (tidigare var det GTS/R-concept) men R8 är inte fel, men TT, de är jävligt fula faktiskt...


   
SvaraCitera