Aviseringar
Rensa alla

Snart åker jag in till akuten!


Ämnesstartare

Min mamma hämtar mig om någon timme.

Jag har haft yrsel i några dagar och idag har det blivit mycket värre. Jag är skittrött, är yr, har vissa synrubbningar. Men mina pupiller är lika stora, och jag har inte huvudvärk.
Det känns som det lutar åt att jag kommer ha fel på örat eller balansnerven. Fast jag har inte ont i örat!
Det skulle kunna vara en influensa eller något sådant också. Jag har dessutom korta hostningar. Men symtombilden är ju lite märklig. Jag har ingen feber

Vad tror ni jag kommer få för smaskig diagnos?
Det är dessutom lördagkväll, det är säkert fullt på akuten!
Hur ska jag orka sitta där i flera timmar?

Trösta mig! Diskutera mig! Krama mig!
(ni får säga att jag har aids också)


   
Citera
Ämnesstartare

Har ingen aning om vad det skulle kunna vara, men lycka till!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan inget om sånt, men ska tänka på dig ikväll! Hoppas det är kort kö och att det inte är något farligt.
Kram!![love]


   
SvaraCitera

framtidstron lever:

Min mamma hämtar mig om någon timme.

Det är tuffare att åka ambulans. Eller cykel. Eller ambulanscykel utan juuuuuuuuuuuul.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mycket man kan få yrsel av, och efetrsom pupillerna är normala och ingen huvudvärk borde det inte vara något med hjärnis..

är nog ingen fara, lycka till iaf[love]


   
SvaraCitera

Sugen på äpplen:

ambulanscykel utan juuuuuuuuuuuul.

I juletider är det definitivt lättare att åka ambulanscykel, ja...


   
SvaraCitera

Fejlarn:

I juletider är det definitivt lättare att åka ambulanscykel, ja...

tråki ordvits. gud hjälpe dej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron lever:

Vad tror ni jag kommer få för smaskig diagnos?

Du kanske har det som jag har. Kallas "Godartad Lägesyrsel" (även ibland "Kristallöra") och är ett resultat av att de kristaller i innerörat som skall sköta balansen har hamnat fel.

Hade yrsel i en veckas tid ca. 2-3 tillfällen på 1,5 år innan jag kollade upp detta hos en läkare. Fick då en övning som man använder för att lägga kristallerna till rätta, som fungerar rätt bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu är jag äntligen tillbaka!

De hittade inget fel på mig, varken infektionsmässigt eller neurologiskt. Kollade dock inte öronen.
Imorgon ska jag röntga huvudet! Det ska bli kul!

HEJDÅ
TACK TILL ER SOM SKRIVIT SNÄLLA SAKER SOM LYCKA TILL

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Buddah:

och är ett resultat av att de kristaller i innerörat som skall sköta balansen har hamnat fel.

Hur kollar man om man har sådant fel? Kan man göra det hos husläkare?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du har nog aids.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Hoppas det går över![love]


   
SvaraCitera

Hoppas aidsen går under!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mycket långdragen upptrappning till migränanfall, kanske.

MEn nej, vet inte. Hoppas att det är något ofarligt och lättbehandlat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron lever:

Hur kollar man om man har sådant fel? Kan man göra det hos husläkare?

Jag fick det kollat hos en läkare på vårdcentralen, man fick göra några snabba rörelser med huvudet för att se om det triggade yrseln typ. Vet ej om det går att göra hos husläkare, borde nog gå. Verkade inte så avancerat.


   
SvaraCitera