Aviseringar
Rensa alla

Snart förbjudet att odla sin egen mat


Bakric
Ämnesstartare

http://www.friatider.se/snart-forbjudet-odla-sin-egen-mat

Ja det räcker väl med att läsa artikeln för att förstå vad det handlar om.
Hur i hela friden kan så många svenskar vara FÖR att Sverige ska vara med i EU när de gång på gång kommer med rent frihetsberövande direktiv.
Inte konstigt man tappar hoppet om världen när människor alltid ska blunda för verkligheten.....


   
Citera

Tycker det här med demokrati är roligt bara för att mer än hälften är dumma i huvudet så är det kvantitet dom går på inte kvalitet, tycker vi kan införa någon slags skala på vad folk är värda och hur mycket deras skit räknas in på viktiga frågor. Och detta säger jag fullt medveten om att jag är så "Average" som man kan bli 5 på mig eller till och med en 4. NÅGON SLAGS STABILITET BEHÖVER VI, VI ÄR ATLANTIS PÅ VÄG TILL BOTTEN

Vet inte hur mycket detta räknas in på hur fel eller rätt frågan är vad gällandes odling av mat. Det enda jag kan säga är; DÅ KOMMER MINA BULGARISKA TOMATER GÅ ÅT HELVETE. Eller räknas det ens som grönsak i dagens läge, jag vet ju att det är en frukt som är släkt med både rosor och äpplen men vaddå ska jag bara låta dom dö?


   
SvaraCitera

Detta går ju helt emot hur vi ska kunna klara av miljömålen för framtiden.


   
SvaraCitera

litar inte på rasister


   
SvaraCitera
Bakric
Ämnesstartare

internet:
litar inte på rasister

"Dom tycker inte som jag om en sak, så allt annat de säger är garanterat fel".
Men för att vara herrn till belåtenhet så giver jag dig en direktlänk till EU:s direktiv.

Förmodligen är det hela ett resultat av Monsantos (stort ondskefullt företag) lobbyister.


   
SvaraCitera
kachin

haha, "snart"? det är bara ett förslag. som aldrig kommer gå igenom. går det igenom kommer det aldrig funka heller. hur skulle det kontrolleras att folk följde lagen?


   
SvaraCitera

fett najs ju. då kan man fortsätta som vanligt men kalla det för att "piratodla" Cool låter hur koolt som helst


   
SvaraCitera
kachin

mm, brb ska bara åka till tant Karins piratodling av morötter och rabarber


   
SvaraCitera

Biologen: fett najs ju. då kan man fortsätta som vanligt men kalla det för att "piratodla" Cool låter hur koolt som helst

Och grönsaksdela.


   
SvaraCitera
Bakric
Ämnesstartare

kachin: haha, "snart"? det är bara ett förslag. som aldrig kommer gå igenom.

Och det baserar du på att EU består av hyvens snubbar som ser till folkets bästa och inte prioriterar sin egen karriär över allt annat?


   
SvaraCitera

hatar eu


   
SvaraCitera

Bakric: Monsanto

jävla pissmonsanto skulle inte förvåna mig ett dugg 


   
SvaraCitera
kachin

Bakric: Och det baserar du på att EU består av hyvens snubbar som ser till folkets bästa och inte prioriterar sin egen karriär över allt annat?

nej.
okej, jag kanske tänkte det var lite _väl_ självklart att förslaget inte skulle gå igenom. för det lär inte slinka igenom obemärkt direkt. om det går igenom lär det bli protester dock och en jäkla massa folk som inte kommer bry sig om lagen. så då tas den bort.


   
SvaraCitera

kachin:
haha, "snart"? det är bara ett förslag. som aldrig kommer gå igenom. går det igenom kommer det aldrig funka heller. hur skulle det kontrolleras att folk följde lagen?

EU har kommit med många idiotiska förslag genom åren, varav flera har gått igenom.

Bakric: Hur i hela friden kan så många svenskar vara FÖR att Sverige ska vara med i EU när de gång på gång kommer med rent frihetsberövande direktiv.

EU har inte lika stort stöd bland svenskarna idag som när vi röstade ja till skiten. Skulle det bli en ny folkomröstning idag är jag övertygad om att det hade blivit Nej.


   
SvaraCitera
kachin

Ganon: EU har kommit med många idiotiska förslag genom åren, varav flera har gått igenom.

Aah jag vet. men det här lär ju påverka många fler människor _direkt_ än vissa andra förslag. som t.ex om hur gurkor är böjda ("indirekt" påverkan. Det påverkar ju inte tant märtas egna lilla hemmaodling. Inte heller familjen Örgurglrguls potatisodling osv osv. Men det här förslaget går ju verkligen in i folks egna trädgårdar och DÅ kommer nog iaf lite fler människor reagera 😛
En böjd gurka är abstrakt, men när Eu-snubbarna rotar i din trädgård är det verklighet.
Typ
är lite flummig atm


   
SvaraCitera