Aviseringar
Rensa alla

Snart förbjudet att odla sin egen mat


Draug

hahaMycket glad

kachin: tant Karins piratodling


   
SvaraCitera
Draug

EU är dumma i huvet, varför skulle sverige gå med överhuvudtaget. Man måste ju för fan kunna få odla vad man vill!


   
SvaraCitera

vem läser fria tider ens?


   
SvaraCitera
Bakric
Ämnesstartare

Blivande_japan:
vem läser fria tider ens?

Vem läser aftonbladet och expressen?


   
SvaraCitera

Bakric:

Vem läser aftonbladet och expressen?

det är också en bra fråga. känner dock att fria tider är en aningen större skitblaska.


   
SvaraCitera
Bakric
Ämnesstartare

Blivande_japan: det är också en bra fråga. känner dock att fria tider är en aningen större skitblaska.

Ja visserligen är de ju inte särskilt opartiska, men de tar ändå upp ämnen som större tidningar inte gör just p.g.a risken för angrepp från osakliga muppar.


   
SvaraCitera

Bakric:

Ja visserligen är de ju inte särskilt opartiska, men de tar ändå upp ämnen som större tidningar inte gör just p.g.a risken för angrepp från osakliga muppar.

Eller helt enkelt ämnen större tidningar inte tar upp för att de är ogrundade och rasistiska (med några få undantag då antar jag).


   
SvaraCitera
Bakric
Ämnesstartare

Blivande_japan: Eller helt enkelt ämnen större tidningar inte tar upp för att de är ogrundade och rasistiska (med några få undantag då antar jag).

Låt säga att en tidning släpper en artikel som behandlar att folk från en viss svensk ort i regel har låg utbildning och utgör en större ekonomisk börda då dessa inte har möjlighet att bidra till välfärden lika mycket som övriga så skulle inte artikeln anses som något märkvärdigt.
Om man däremot bytte ut "folk från en viss svensk ort" till "somalier" så skulle det plötsligt bli hemskt rasistisk och ogrundat.
Skulle man skriva om lata lågutbildade finnar så skulle det inte heller föreligga några större moraliska dilemman.

OnT:
Ny artikel, och tydligen var det monsanto som var inblandade i skiten.


   
SvaraCitera

Mycket glad


   
SvaraCitera

Bakric:

Låt säga att en tidning släpper en artikel som behandlar att folk från en viss svensk ort i regel har låg utbildning och utgör en större ekonomisk börda då dessa inte har möjlighet att bidra till välfärden lika mycket som övriga så skulle inte artikeln anses som något märkvärdigt.
Om man däremot bytte ut "folk från en viss svensk ort" till "somalier" så skulle det plötsligt bli hemskt rasistisk och ogrundat.
Skulle man skriva om lata lågutbildade finnar så skulle det inte heller föreligga några större moraliska dilemman.

OnT:
Ny artikel, och tydligen var det monsanto som var inblandade i skiten.

Det är knappast rasistiskt att ta upp att det i vissa orter är så att människor har lägre utbildning. Om man systematiskt väljer ut/vinklar/hittar på nyheter som alla pekar på hur "dåliga" invandrare är, så är det rasistiskt.


   
SvaraCitera

Tycker om tanken att EU-länderna får betala tillbaka för sin pakt med jorbruksstödet och bli beroende av U-länder för matförsörjning.


   
SvaraCitera

kaxig_tjej:
hatar eu


   
SvaraCitera

Jag tvivlar inte en sekund på att hororna i EU-korridorerna skulle kunna komma med något sådant här jävelskap men jag vill gärna ha en källa som jag inte förknippar med taffligt dold rasideologi. 


   
SvaraCitera

Bakric: Ja visserligen är de ju inte särskilt opartiska

Är ju inte aftonbladet och expressen heller.

Blivande_japan: Eller helt enkelt ämnen större tidningar inte tar upp för att de är ogrundade och rasistiska (med några få undantag då antar jag).

Typiskt vänsterretorik. Alla nyhetstjänster som inte stödjer regeringens invandringspolitik eller skriver kritiskt om invandringen är rasistiska.


   
SvaraCitera

kachin: Aah jag vet. men det här lär ju påverka många fler människor _direkt_ än vissa andra förslag. som t.ex om hur gurkor är böjda

Man kan ju ta IPRED som exempel. Vem trodde att det skulle gå igenom när det bara låg på förslagsnivå?


   
SvaraCitera