Aviseringar
Rensa alla

Snart spelas julmusiken överallt


Ämnesstartare

Familjen frågade efter en önskelista härom dagen, tänkte "redan? [tard]" och tittade i min kalender.

Happ.

På lördag är det bara en månad kvar till julafton.

Nu känner jag mig stressad pga plugg och pga att man måste hitta finatrevligapersonliga julklappar till hela familjen. Har dessutom någon fix-idé som innebär att alla ska ha två klappar var [blush].

Trodde inte att jag önskade mig något speciellt i år. Jag hade visst fel.

Image

Brukar ni önska er saker? Blir man någonsin för gammal för att göra just det? Är julen bara till för att be om massa saker man inte vill slösa pengar på själv?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Brukar önska mig att slippa få någonting, händer aldrig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kommer inte på något att önska mig nuförtiden, utöver pengar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Detta är det värsta med jular, att förväntas önska sig saker. Känns totalt efterblivet pga man vill inte vara något gnälligt barn som vill ha ett xbox eller en kommunistdödarlaserpistol samt att om folk gillar en och vill ge en gåva borde dom tänka efter lite själva.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det brukar jag!

I år vill jag ha:

- en ny madrass för den som jag använder nu är äldre än min katt, och min katt är 16 år

- en Wok, för jag vill ha en när jag flyttar hemifrån

- En ny mattebok, för den jag fått från skolan är kass och jag lär mig ingenting av den

- lite mysigt garn så jag kan sticka saker till folk

Jag försöker också säga till mig själv att i år ska jag äntligen börja köpa och fixa julklappar i tid. Vet dock att det inte blir så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jungman:

Brukar önska mig att slippa få någonting, händer aldrig

Detta. Det är jobbigt med julklappar, det känns mer som ett tvång än någonting mysigt.


   
SvaraCitera

Jag vill ha glada barn[smile][y][no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jungman:

Brukar önska mig att slippa få någonting, händer aldrig

Skulle inte ge till någon som bestämt sagt att denne inte vill ha någon julklapp.

dazed:

Detta är det värsta med jular, att förväntas önska sig saker. Känns totalt efterblivet pga man vill inte vara något gnälligt barn som vill ha ett xbox eller en kommunistdödarlaserpistol samt att om folk gillar en och vill ge en gåva borde dom tänka efter lite själva.

Jovars, det är roligare att både ge och få något som är sådär perfekt men oväntat. Brukar inte fråga familjen vad de önskar sig just pga det, vill tänka ut sånt på egen hand och överraska folk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:

Jag vill ha glada barn

Jag är ensam kvar och dansar runt granen
Men var är glädjen och var är barnen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nubbie:

Jovars, det är roligare att både ge och få något som är sådär perfekt men oväntat. Brukar inte fråga familjen vad de önskar sig just pga det, vill tänka ut sånt på egen hand och överraska folk.

Eller hur resten känns bara olustigt även om det är kul att få grejer ibland.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Eller hur resten känns bara olustigt även om det är kul att få grejer ibland.

Gratis är gott osv. Det jag önskar mig är ändå saker jag tänker köpa för egna pengar pga vill/behöver ha.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan itne citera dig Two timin' Lady, men bra med vettiga saker istället för annat, öh, trams.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nubbie:

Gratis är gott osv. Det jag önskar mig är ändå saker jag tänker köpa för egna pengar pga vill/behöver ha.

Ja din var söt, tycker det lätt blir som typ Christina Aguilieras kravlista för logen ungefär.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nubbie:

Kan itne citera dig Two timin' Lady

Det är ingen som kan citera mig verkar det som [sad]

nubbie:

men bra med vettiga saker istället för annat, öh, trams.

Jo jag känner det också, tyckte din lista var bra med. Önskade mig BoB förra året i julklapp [y]


   
SvaraCitera

har inte hunnit önska mig något men tydligen har min moder redan kommit på vad jag ska få


   
SvaraCitera