Aviseringar
Rensa alla

Snatteri


Ämnesstartare

Hej. Idag så gick jag och min 3 kompisar till ica för att snatta. När vi alla hade tagit det som vi skulle ta så gick vi ut. Min kompis som la en läsk i min ryggsäck tur ut den när vi har gått cirka 6 meter från affären. Då kommer en arbetera ut. (vet inte om han såg mig ta något i affären eller att min kompis tog ut läsken). När han ser min kompis med läsken säger han "Har ni tagit det där?". Jag som då låg cirka 7 meter före dom andra forsatte gå men dom stannade. Jag gick till min skola och inget mer hände. Nu efteråt så fick jag veta att dom kanske har mitt namn och efter namn. Men dom har säkert min förnamn, mina andra kompis gick in i ett rum och berättade vad dom hette och vilken klass dom gick i.

Undrar vad jag ska göra. (Är ej säker om jag är med i kamera)
Nån med erfarenheter som vet om ica kommer leta upp mig och polisanmälla eller liknade? Borde jag neka i såfall.
Tack för svar!

Säg INTE: "rätt åt dig snattare" eller liknanden, har redan fått höra det utav flera kompisar idag...

ÄNDRAT 2008-11-11 17:32


   
Citera
Ämnesstartare

hjalp1:

Nån med erfarenheter som vet om ica kommer leta upp mig och polisanmälla eller liknade?

Erfarenhet har jag inte, för så lågt skulle jag aldrig sjunka! Men nog kommer ica att krossa knäskålarna på dig iaf....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"marriage is punishment for shoplifting, in some countries'"

så.. de lär gifta bort dig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

"marriage is punishment for shoplifting, in some countries'"

Hahaha[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

toppless:

Hahaha[y]

Haha. Jag gillar verkligen skarpt att du gillar dem. Det är så oväntat!


   
SvaraCitera

öhm, visste du att din kompis la läsken i din rygga? isåfall e de snatteri och de kanske anmäler dig.
annars e de bara säga att du inte visste om det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fan vad tattiga kompisar om de gav ut ditt namn till de som jobbade där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klorofyl:

Fan vad tattiga kompisar om de gav ut ditt namn till de som jobbade där.

Fan vad tattigt av honom att lämna dem? Han var ju uppenbarligen också där för att snatta så


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kanske glömde säga att jag tog läsk också, vet ej framför kamera. han snattat där förut, kanske framför kamera. Tycker snarare att det var dumt utav dom att ta ut läsken eller inte springa ifrån arbetaren..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Haha. Jag gillar verkligen skarpt att du gillar dem. Det är så oväntat!

Haha man ska aldrig ha fördomar[no-no]


   
SvaraCitera

HAHA [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan tilläga att jag undrar om vad jag kan få för straff. Har haft cirka 20% skolk från skolan men har slutat skolka. (Har inte skolkat på en vecka [party][bigcheers]) Kommer jag få prata med socialen/psyckolog eller liknande. Är också första gången jag blir "tagen".
Om det nu är såhär att dom bara sa mitt förnamn kommer ica leta mycket efter mig, kommer dom fråga lärare?

Om jag har förstått det rätt så sa bara min kompisar förnamn + klass på sig själv..

Borde jag skolka några dagar eller bara ligga lågt helt enkelt?

Tack för svar! [y]


   
SvaraCitera
blum
 blum

vafan sa dom ja för ens? [tard] var väl bara att säga nej och fortsätta gå..


   
SvaraCitera

Amatörer. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vettefan varför dom sa ja... Amatörer som sagt. Igentligen så borde jag inte följt med pga att en var klädd i typiska snattarkläder. Men det har blivit som ett litet beroande. Måste ju tilläga för min självrespekt att jag inte e amatör. Men ritinkin du värkar kunna lite i allafall. Kanske borde skriva hjälp istället..

Ringer ica isåfall via förelder mobil eller hem telefon sitter just nu vid hemtelefonen gömd hos mig. Kan det funka att säga att dom hade ringt fel nummer om det blir hemtelefon.


   
SvaraCitera