Aviseringar
Rensa alla

Snatteri


Ämnesstartare

Hej!

Jag är en straffmyndig tjej som nyligt åkt fast för snatteri. Jag vet vad du redan tänkte när du läste den första meningen..
Men jag tänker hoppa över allt med förklaring och hur ångestfylld jag är, gjort är gjort och jag står för min skyldighet.

Dock så undrar jag om det finns nån därute som nyligt varit med om liknande? Och som kan svara på hur många brev från polisen och/eller åklagaren som kommer..? Och dessutom hur lång tid det tog innan de kom..?

Jag bor nämligen sambo med en vän och vill undvika att denne person ska se mina brev, ska försöka haffa dom innan hon gör det. Jag har nog med skuld & ånger i bröstkoren..

Tacksam för svar!


   
Citera
Ämnesetiketter

det ända som står på kuverten är ju att det är från polismyndigheten / åklagarmyndigheten i X län.
samt mottagare

Och det är väll inte så farligt


   
SvaraCitera

De skriver domen utanpå kuverten nuförtiden, besparingar [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Breven är rätt anonyma.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hej ni som svarat...
Jo jag vet att dom är rätt diskreta, men vad jag vet så står det polismyndigheten på breven. Och jag vill helst låta bli att behöva berätta.. och dessutom slippa dra en vit lögn.


   
SvaraCitera

tweeety:

Och jag vill helst låta bli att behöva berätta.. och dessutom slippa dra en vit lögn.

då är det bara att passa brevlådan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

då är det bara att passa brevlådan

Det är inte så bara... ska jag hänga där i ett halvår? Haha.


   
SvaraCitera

tweeety:

Det är inte så bara... ska jag hänga där i ett halvår? Haha.

haha nä men det är ju olika handläggningstider över allt[wink] men vet du när din brevbärare kommer så är det ju inte så betungande kanske[y]


   
SvaraCitera

Ett eller möjligtvis två om du betalar dina böter i tid.

Du lär få strafföreläggande, och då får du hem ett papper som du får skriva på där du erkänner och godkänner ditt straff, som antagligen blir böter. Vet inte om du får bötesgrejen i samma brev eller i ett separat.

Kan säkert ta en månad eller två, en snattare är väl inte jätteprioriterad precis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Någon måste ju veta på ett ungefär....?? [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kom på ännu en fråga...

Om det är så att man är straffad tidigare för snatteri och "pricken" har mest troligt inte fallit bort.. hur ser dom på den saken när man blir straffad igen för samma typ av brott? Om ni förstår vad jag menar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tweeety:

Om det är så att man är straffad tidigare för snatteri och "pricken" har mest troligt inte fallit bort.. hur ser dom på den saken när man blir straffad igen för samma typ av brott?

Hårdare böter troligtvis.


   
SvaraCitera

Vad tog du? [smile]


   
SvaraCitera

jag snattade för två år sedan och blev fast ,
tror det tog någon vecka innan man får ett brev där det stog att man kommer bli kallad till ett möte , sen får man ytterliggare ett brev när datumet är bestämt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skidröw:

bli kallad till ett möte

Ajdå... vill inte behöva gå på ett möte, men måste man så måste man.
Tack för svar! 🙂


   
SvaraCitera