Aviseringar
Rensa alla

Snatteri, har du snattatat?


Ämnesstartare

Vet inte om jag ska sätta detta på snack eller fråga men sätter det på snack iaf. Halkade in på ett forum och där typ alla sa att de hade snattat någon gång och då undrar jag om ni har det? Hur mycket var det? Hur gamla var ni? Hur länge sedan var det? Hur många gånger har ni snattat? Varför gjorde ni vet?  Har ni åkt fast för snatteri och vad hände då?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Jag har aldrig gjort det själv men har ju varit med när andra gjort det.


   
SvaraCitera

nej, skulle få alldeles för dåligt samvete

snodde däremot en box vin av en tjej när jag var 17. skämdes så mycket efteråt att jag knappt kunde dricka det

hittade vinet (oöppnat) i en påse i ett provrum i en klädaffär och stoppade det i väskan. var med en kompis som ba "men det är ju vaaaaalborg ikväll, vi tar det!!!" 
en stund senare kom en tjej inrusande och frågade om jag hade sett hennes påse som hon hade glömt och jag svarade nej Rodnar


   
SvaraCitera
Exner

Nej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja. allt för många gånger.... jag började när jag var omkring 9år, ehhh först så snodde jag endast alkohol sen efter omkring 2år så började jag sno mat oxå.  sen när jag var 13 så skulle jag för första gången sno godis. åkte fast, polisen kom o ringde hem. dock så stoppade det inte mej... efter bara 1 vecka var jag tillbaka men jag gav mej sällan på annat än mat och alkohol. sen 1,5 år senare så började jag att sno prylar. åkte fast och polisen kom. slutade inte här heller men snodde bara mat och alkohol nu oxå. har åkt fast 2 gånger efter det.slutade inte efter det men har nu slutat. ehh varför jagg gjorde det var för att jag behövde mat samt att jag ville ha alkohol. till en börjad så var det kanske 1-5gång i månaden sen blev det till en vardags grej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

plattanbarn:
ja. allt för många gånger.... jag började när jag var omkring 9år, ehhh först så snodde jag endast alkohol sen efter omkring 2år så började jag sno mat oxå.  sen när jag var 13 så skulle jag för första gången sno godis. åkte fast, polisen kom o ringde hem. dock så stoppade det inte mej... efter bara 1 vecka var jag tillbaka men jag gav mej sällan på annat än mat och alkohol. sen 1,5 år senare så började jag att sno prylar. åkte fast och polisen kom. slutade inte här heller men snodde bara mat och alkohol nu oxå. har åkt fast 2 gånger efter det.slutade inte efter det men har nu slutat. ehh varför jagg gjorde det var för att jag behövde mat samt att jag ville ha alkohol. till en börjad så var det kanske 1-5gång i månaden sen blev det till en vardags grej.

hade du ingen mat hemma? Tardig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kallas väl knappast snatteri men jag provsmakar alltid alla sorter av lösgodis som jag senare stoppar i påsen innan jag går till kassan och betalar. 


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

nej fy


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mellan 13-16, ganska många gånger, iaf över 50. först var det mest godis, senare blev det elektronik, spel, kläder & skor. sålde vidare en del av stöldgodset också :€ kändes skönt att hämnas på samhället typ, åkte aldrig fast


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kom på nu att jag snattade senast i höstas på centralstationen i sthlm, typ coop-äffären där inne. Var sån självbetjäning när man skannar in varorna och betalar för dem själv, glömde skanna in en macka, kom på det först när jag hade gått på tåget... Var så jävla trött och seg i huvudet, höll på att sätta mig på fel tåg också. Aaaa så det var inte avsiktligt iaf. 


   
SvaraCitera
Smilen

Nej aldrig. 


   
SvaraCitera

Ja, har snattat, bara godis å sånt. Senaste gången var ca 2 år sedan (13 år var jag då).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

snattade drickor från en liten affär nära mig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jättemkt nä ja va jätteliten

vi gick ofta runt me fotbollsväskan o ba slängde ned typ asmkt bakchoklad o vanlig choklad o kinderegg.

Så stod vi o kastade allt på bilar efteråt


   
SvaraCitera
Smilen

Vad tänker ni ni som snattar efteråt?


   
SvaraCitera