Aviseringar
Rensa alla

Snatteri under 100:-


i och med att det är första gången du åker dit och summan var så liten så kommer du antagligen bara få en varning. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så blev det tyvärr inte!
500 kr till brottsoffret och 1500 i dagsböter. Totalt 2000 alltså. 
Borde ha överklagat istället för att betala


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:
i och med att det är första gången du åker dit och summan var så liten så kommer du antagligen bara få en varning. 

Så blev det tyvärr inte!
500 kr till brottsoffret och 1500 i dagsböter. Totalt 2000 alltså.
Borde ha överklagat istället för att betala


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

laverd:

Så blev det tyvärr inte!
500 kr till brottsoffret och 1500 i dagsböter. Totalt 2000 alltså.
Borde ha överklagat istället för att betala

Vem var "brottsoffret"? 

butiksägaren? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

laverd:

Så blev det tyvärr inte!
500 kr till brottsoffret och 1500 i dagsböter. Totalt 2000 alltså.
Borde ha överklagat istället för att betala

Så går det när man begår brott. Hoppas du har lärt dig din läxa nu så att du blir en laglydig medborgare i framtiden.

S3ON:

Vem var "brottsoffret"? 

butiksägaren? 

Tror du att det är gratis att försöka undvika och hantera snatteri? Isåfall tror du fel. Han kom billigt undan. Hade det varit i USA hade han dessutom fått betala skadestånd till butiksägaren.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

V.J.: Tror du att det är gratis att försöka undvika och hantera snatteri? Isåfall tror du fel. Han kom billigt undan. Hade det varit i USA hade han dessutom fått betala skadestånd till butiksägaren.

hade dt varit i kina hade han blivit ihjälslagen med mursten 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

hade dt varit i kina hade han blivit ihjälslagen med mursten 

Det är möjligt. Jag har faktiskt inte koll på Kinas lagstiftning när det gäller snatteri.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

V.J.:

Det är möjligt. Jag har faktiskt inte koll på Kinas lagstiftning när det gäller snatteri.

då tkr jag du skall skaffa dig det. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

då tkr jag du skall skaffa dig det. 

Det får isåfall bli när jag är klar med min juristutbildning här i Sverige. Jobbar ju dessutom extra som receptionist och sekreterare på en framstående advokatbyrå här i Stockholm och utöver jobb/studier och aktivitet på den här sidan umgås jag med prominenta personer och man har ju inte hur mycket tid som helst, men visst. Får jag tid över så småningom så absolut om jag känner att det är något jag har intresse utav.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

V.J.:

Det får isåfall bli när jag är klar med min juristutbildning här i Sverige. Jobbar ju dessutom extra som receptionist och sekreterare på en framstående advokatbyrå här i Stockholm och utöver jobb/studier och aktivitet på den här sidan umgås jag med prominenta personer och man har ju inte hur mycket tid som helst, men visst. Får jag tid över så småningom så absolut om jag känner att det är något jag har intresse utav.

Tack <3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

asså, förlåt, SoverRullar ögonen
amatör, tycker synd om dig

Snatta inte när du inte kan, ljug inte när du inte kan, gör bara inte saker med hemska konsekvenser när du vet att du inte kan
gör det bara inte, för din skull. & försök bli bättre på att ta reda på vad du kan & inte kan

Märker man inte att ngn stirrar på en & kollar en från början av affären till slutet, då ska man fanimej inte snatta
dessutom är det olagligt så lägg ned. Hoppas du lärt dig

att få prick/böter beror på summan + åldern
tkr inte du ska oroa dig i vilket falla som helst men gör dig sj & alla andra en tjänst & låt bli att snatta/stjäla nästa gång. Handla på rea & spara vartenda krona du får in


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag finns nog inte:

Tack <3

För vad?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

V.J.: Tror du att det är gratis att försöka undvika och hantera snatteri? Isåfall tror du fel. Han kom billigt undan. 

Nu gjorde ju butiksägaren i och för sig bra mycket högre vinst på stölden än på ett eventuellt köp. Hade trådskaparen bara betalat för varan så hade butiksägaren bara gått plus den lilla marginal som fanns på produkten. Party

Känns dumt att man skall få ett bötesstraff som genererar en betydligt högre vinst för brottsoffret än vad ett faktiskt köp skulle ha gjort. Hade hellre sett att målsägande får betala för varan och får ett par timmars samhällstjänst istället.


   
SvaraCitera

laverd:

Så blev det tyvärr inte!
500 kr till brottsoffret och 1500 i dagsböter. Totalt 2000 alltså.
Borde ha överklagat istället för att betala

aj aj, beklagar. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah: Nu gjorde ju butiksägaren i och för sig bra mycket högre vinst på stölden än på ett eventuellt köp. Hade trådskaparen bara betalat för varan så hade butiksägaren bara gått plus den lilla marginal som fanns på produkten. Party

Det handlar om så mycket mer än så. Trådskaparen var troligen inte den första eller sista som snattade i affären och det har säkerligen också funnits personer som inte blivit påkomda, vilket lett till ökat svinn för butiksägaren som måste sätta upp fler kameror och kanske anlita väktare. Sen handlar det också om att statuera exempel. Det ska kännas när man begår brott.


   
SvaraCitera