Aviseringar
Rensa alla

Sneade/Psykos/Panikångest


Ämnesstartare

Jag ska ta allt från början.
Jag är en ganska liten tjej på 159 cm och ca 50 kg. Jag och ngra polare skulle röka, det var starka grejer. Jag tog rätt mycket men jag kände mig ändå glad och sprallig. Första 10 min så var jag glad och skrattig. Men ju mer minuterna gick desto mer borta blev jag i huvudet och kunde inte tänka klart. Jag har tydligen stått och skrattat åt en kille som skällde ut mig, men det har jag inget minne av. Sedan går vi till ett matställe och då slår det slint i huvudet på mig. Jag hör en fläkt, och den fastnar som i huvudet på mig och jag känner att min blick blir långsam och jag blir snabbt sjukt rädd. Jag sticker därifrån och känner att jag knappt kan känna mina knän och jag har extrem noja. Jag hör röster och tänker mina tankar "om och om igen" . jag kan inte tänka klart och varje gång jag blir rädd för någonting så får jag en brännande känsla i hela min kropp som får mig att tappa andan. Efter ett-två timmar går det över, och jag blev skönt bäng igen..

det var ca en månad sen. Jag är rädd varje dag för att få tillbaka det. En gång när mina polare rökte så rökte inte jag men det kändes som att jag hade gjort det och mitt hjärta gick i 1000. jag kunde inte slappna av och mina ögon blev rödsprängda. ibland när allting är alldeles för lugnt omkring mig så känner jag att jag blir yr och min hjärna blir lite "efterhängsen" och mitt hjärta börjar slå..

Vad är det för fel på mig?
Snälla, bara seriösa svar.


   
Citera
Ämnesstartare

Jag trodde verkligen jag skulle dö, jag såg typ andar och jag kunde inte hitta hem. Det var det värsta jag varit med om i hela mitt liv.


   
SvaraCitera

gunsmoke:

Vad är det för fel på mig?

Alla tål inte droger, alla tål inte röka. Håll dig undan från det eller testa igen men inomhus med någon du känner bra så du inte blir nojig eller är i en för livlig miljö.


   
SvaraCitera

Låt bli skiten


   
SvaraCitera

gunsmoke:

Jag trodde verkligen jag skulle dö, jag såg typ andar och jag kunde inte hitta hem. Det var det värsta jag varit med om i hela mitt liv.

Får du sådär så ska du inte röka.


   
SvaraCitera

Jag läste inte det sista men droger kan ju dra fram psykiska sjukdomar ur dig och sådär så du kan ju gå till läkaren och få en undersökning och se vad som är fel. Det låter som panikångest.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vågar inte röka mer heller. Kommer nog aldrig det. För min rädsla finns hela tiden att snea och det är precis det jag kommer utlösa om jag röker. Men jag är rädd för att få hjärtklappningarna et.c när jag inte röker, att det har utlöst ngn sorts panikångest . jag vet inte..


   
SvaraCitera

Den där upplevelsen har jag också haft. Nu i efterhand tycker jag mest om den, det var hemskt för stunden men det är bra nu, liksom. Och det känns "nyttigt", kreativt sett, att ha upplevt det. Men eftersom en av mina kompisar som är två meter och väger 80 kg också sneade, fast mycket värre än jag, har jag hållit mig borta sedan dess.


   
SvaraCitera

är man inte van rökare och röker starka saker kan man lätt bli nojjig.. börja med lite itaget om du ska använda droger, alltid det bästa sättet att testa sig fram till sin "grad" så mycket man vill röka.. testa bara med ett bloss och vänta cirka 10-15 min sen kan du testa ta ett till osv osv.. om det är riktigt bra vill säga..

Dock tror jag inte att det var så "väldigt bra" utan bara standard röka och du ovan..[cute]


   
SvaraCitera

gunsmoke:

Jag vågar inte röka mer heller. Kommer nog aldrig det. För min rädsla finns hela tiden att snea och det är precis det jag kommer utlösa om jag röker.

så var det för mig med mig efter ungefär sammasak hände för mig men sen började jag röka lite i taget tills jag tillslut kunde röka hela spliffar själv med bra grejjer... man vänjer sig med känslor lika som med allt annat.. [smile]


   
SvaraCitera

du tar droger det är felet


   
SvaraCitera

OF 5:

du tar droger på fel sätt, det är felet

Fixed.


   
SvaraCitera

gunsmoke:

Jag är en ganska liten tjej på 159

hej, jae 152 🙂
vad är Snead?


   
SvaraCitera

Mycket vanligt att snea som nybörjare!
Du kan ha ångest, men gör så att du ser till att vara med några polare inomhus med massa käk och ngn rolig komedifilm och var förberedd på effekterna så blir de skitbra![y]


   
SvaraCitera

kan hända även den sämste


   
SvaraCitera