Aviseringar
Rensa alla

Snok i ens privatliv


Ämnesstartare

Har en pappa som väldigt mycket tycker om att snoka i min och min pojkväns privatliv. Kanske i brist på ett eget liv, vad vet jag.

Nåja, nu har han på något vis fått tag i en filmsnutt som min pojkvän skickat när han har lite kul med sig själv. Pappa blir då rasande och kommenterar sedan till mig vilka osmakliga videor min pojkvän skickar till mig och att jag borde rensa datorn från detta.
Det komiska är att jag och min pojkvän är 19. Vad förväntar han sig vad par skickar till varandra om jag får fråga? Jag är ju inte precis längre den där söta oskulda lilla ängeln som aldrig sett en snopp förut.
Äcklar mig väldigt mycket att han snokar om sånna här saker,speciellt om min pojkvän.

1. Hur i helvete har han lyckats hitta denna videon då jag har en lösenordskyddad dator och jag inte sett han vara i mitt rum på evigheter? Jag vill gärna ha ett ställe där jag kan spara grejer som han inte kan komma åt. Nu vågar man liksom inte ha vad som helst på datorn.

2. Det känns inte roligt att ha pojkvännen här längre då han sett våra privatvideor. Varit med om nått liknande?

3. Vad skulle ni gjort i min situation? [confused]

Kul till jul också. [crazy]


   
Citera

flytta hemifrån


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Platypuuus:

Hur i helvete har han lyckats hitta denna videon då jag har en lösenordskyddad dator och jag inte sett han vara i mitt rum på evigheter?

Fråga honom, och be honom sluta snoka igenom dina saker.

Platypuuus:

Vad skulle ni gjort i min situation?

Bett honom sluta snoka i ditt privatliv och i din pojkväns privatliv.


   
SvaraCitera

Skulle bli arg, han har inget att hålla emot dig, så jag skulle

1. dra en arg föreläsning om hur respektlöst det är att snoka genom andras grejer, och att han inte kan förvänta sig respekt från dig om han själv inte kan respektera dig
2. säga åt honom att sluta omedelbart
3. leta nytt boende


   
SvaraCitera

Platypuuus:

3. Vad skulle ni gjort i min situation?

1. Bytt lösenord.
2. Bett karlsloken sluta snoka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Han är inte precis typen som säger hur han hittar allt. Allting ska liksom vara hemligt. Hans dator är bland annat superhemlig, ingen får nånsin andvända den. Man undrar!
Har han lyckats komma åt min dator via hans dator på något sätt? Hans dator är liksom "admin datorn" om man säger så. [cry]


   
SvaraCitera

Oj då...

Ta ett allvarligt snack med pappa?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Platypuuus:

Allting ska liksom vara hemligt. Hans dator är bland annat superhemlig, ingen får nånsin andvända den.

Fråga honom vad han själv gömmer i sådana fall. Hur som, om din dator är ansluten till ett närverk och han är admin där, så kan han komma åt din dator, tror jag… Dålig på windows.


   
SvaraCitera

Kryptera saker du inte vill att folk ska se, och säg att nästa gång din pappa gör något liknande så anmäler du honom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

Fråga honom vad han själv gömmer i sådana fall. Hur som, om din dator är ansluten till ett närverk och han är admin där, så kan han komma åt din dator, tror jag… Dålig på windows.

Vi har trådlöst nätverk ja, och han är admin.

Suck, längtar till dagen då jag får flytta ifrån gubbjäveln. [crazy]


   
SvaraCitera

riskmedvetna ni är [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nått sätt som man kan hindra honom från att komma åt dom filerna man vill ha hemliga? [ops]


   
SvaraCitera

Platypuuus:

Nått sätt som man kan hindra honom från att komma åt dom filerna man vill ha hemliga?

Kryptera!


   
SvaraCitera

Platypuuus:

Nått sätt som man kan hindra honom från att komma åt dom filerna man vill ha hemliga? [ops]

Jag skulle köpa en extern hårddisk och spara allt på den, men se till att hålla den hemlig. Typ ha den i (skol)väskan (så den är med överallt) eller i underkläderslådan. Eller be om hjälp så du kan fixa lösen på den. Akta så han inte hittar denna tråd ;D


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera